۲۳ بهمن ۱۳۹۳، ۲۳:۴۹
کد خبر: 81504304
T T
۰ نفر

19 كشته در جریان تیراندازی های شرق اوكراین

۲۳ بهمن ۱۳۹۳، ۲۳:۴۹
کد خبر: 81504304
19 كشته در جریان تیراندازی های شرق اوكراین

مسكو- ایرنا- منابع خبری روسیه از كشته شدن 19 نفر اعم از نظامی و غیرنظامی و مجروح شدن شماری در جریان تیراندازی های شرق اوكراین خبر دادند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری دولتی اونیان اوكراین، ولادیسلاو سلزنیوف سخنگوی عملیات ضدتروریستی اوكراین در كنفرانسی مطبوعاتی اعلام كرد: در جریان درگیری ها و گلوله باران ها در شرق اوكراین در شبانه روز اخیر، دو سرباز اوكراینی كشته و 21 نفر دیگر مجروح شدند.

وی از ادامه درگیری های پراكنده میان نیروهای اوكراینی و شبه نظامیان در منطقه دبالتسوا كه گفته می شود تحت محاصره شبه نظامیان روس تبار قرار دارد خبر داد.

در همین حال به گفته ادوارد باسورین سخنگوی وزارت دفاع جمهوری خودخوانده دونتسك اعلام كرد در شبانه روز اخیر در شهر دونتسك ،بر اثر گلوله باران نیروهای اوكراینی، هفت غیرنظامی كشته و 14 نفر دیگر زخمی شدند.

وی همچنین از كشته شدن سه كودك در جریان گلوله باران شهر گارلوفكا در شمال استان دونتسك توسط نیروهای اوكراینی خبر داد.

باسورین گفت: این سه كودك بر اثر اصابت گلوله توپ به خانه شان كشته شدند.یك زن هم در این خانه به شدت مجروح شده است كه احتمالا مادر این كودكان باشد.

شهر لوهانسك مركز استان لوهانسك هم در شبانه روز اخیر هدف آتشباری نیروهای اوكراینی قرار داشت و 4 نفر از ساكنان این شهر و مناطق حومه آن كشته شدند.

به گزارش رسانه های روسی، ویاچسلاو آبروسكین رئیس اداره پلیس استان دونتسك (وفادار به اوكراین) هم اعلام كرد: سه نفر از ساكنان شهر آودیوكا در جریان گلوله باران های شورشیان جان خود را از دست داده اند.

آودیوكا در حدود 20 كیلومتری شمال دونتسك واقع شده و تحت كنترل ارتش اوكراین قرار دارد.

این تیراندازی ها و درگیری های مسلحانه در حالی جریان دارد كه سران روسیه، اوكراین، فرانسه و آلمان روز پنجشنبه در كی یف در مورد پایان مناقشه به توافق رسیدند.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه اعلام كرد: آتش بس در شرق اوكراین از ساعت 12 روز 15 ماه فوریه جاری برقرار خواهد شد.

اروپام*5*391** 3404