۲۶ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۰۷
کد خبر: 81506724
T T
۰ نفر

9 هزار دانش آموز در مدارس صدرا تحصيل مي كنند

۲۶ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۰۷
کد خبر: 81506724
9 هزار دانش آموز در مدارس صدرا تحصيل مي كنند

كاشان-ايرنا- رييس سازمان مدارس معارف اسلامي صدراي كشور گفت: بيش از چهار هزار دانش آموز دختر و پنج هزار دانش آموز پسر در دبيرستان هاي صدرا مشغول به تحصيل دروس معارف اسلامي هستند.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا «محمد علي فتحي» در حاشيه بازديد از دبيرستان علوم و معارف اسلامي صدراي كاشان در گفت وگو با خبرنگاران اظهار كرد: اين دانش آموزان در 126 واحد آموزشي صدرا در دو دوره تحصيلي متوسطه اول و دوم در حال تحصيل هستند.

رييس سازمان مدارس معارف اسلامي صدرا با اشاره به تاكيد مقام معظم رهبري بر افزايش با كيفيت اين دبيرستان ها افزود: هم اكنون 14 واحد آموزشي در دوره متوسطه اول و 112 واحد آموزشي در دوره متوسطه دوم در سطح كشور فعاليت مي‌كند كه سياست فعلي سازمان، افزايش 20 درصدي دوره متوسطه اول با تعامل آموزش و پرورش در سال آينده است.

فتحي دبيرستان دخترانه صدراي كاشان را يكي از فعال ترين و موفق ترين مدارس صدرا در سطح كشور عنوان كرد و گفت: سازمان مدارس صدرا آمادگي دارد در صورت همكاري و مساعدت مسوولان اين شهرستان، واحد پسرانه اين دبيرستان را راه اندازي كند.

رييس سازمان مدارس صدراي كشور با اشاره به اينكه هم اكنون 85 دانش آموز در دوره دوم دبيرستان دخترانه صدراي كاشان درحال تحصيل هستند ، افزود: دوره اول اين دبيرستان نيز از سال آينده در شهرستان كاشان راه اندازي خواهد شد.

مدارس صدرا از جمله موسسات آموزشي وابسته به سازمان تبليغات اسلامي است كه به صورت رايگان در رشته تخصصي «علوم و معارف اسلامي» در زير شاخه ادبيات دانش آموز مي پذيرد.

اين مدارس از سال 61 با هدف نخبه پروري ديني و تربيت نيروهاي متعهد حوزوي و دانشگاهي راه اندازي شده است.

دبيرستان دخترانه معارف اسلامي صدرا در سال تحصيلي 91-90 در شهرستان كاشان آغاز به كاركرد.

3009/ 6022