۲۶ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۳۸
کد خبر: 81506785
T T
۰ نفر
فوكر آسمان در تهران آشیانه نشین شد

تهران - ایرنا - پرواز شماره 602 شركت هواپیمایی آسمان از تهران به مشهد قبل از اوج گیری در باند فرودگاه مهرآباد، به علت نقص فنی باردیگر به آشیانه خود بازگشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا این پرواز قراربود راس ساعت 10 و 15 دقیقه روز جاری تهران را به مقصد مشهد ترك كند اما به گفته خلبان این پرواز به علت بروز نقص در سیستم های الكترونیكی این هواپیما لغو شد.

پس از اینكه این هواپیما در رمپ تعمیراتی شركت آسمان متوقف شد، خلبان این پرواز به مسافران اعلام كرد به علت نقص فنی این هواپیما قادر به پرواز نیست و باید هواپیمای دیگری جایگزین شود.

هم اكنون 100 مسافر این پرواز به ترمینال مهرآباد منتقل شده اند تا پس از جایگزینی هواپیما توسط شركت هواپیمایی آسمان، مسافران به مشهد مقدس اعزام شوند.

بررسی های ظاهری كابین هواپیما نشان می دهد بمنظور جلوگیری از صدای بیرونی هواپیما در ردیف های 14 و 15 آن كاغذهای روزنامه قرار گرفته تا مانع از ورود صدای موتورهای هواپیما به داخل كابین باشد.

پس از اینكه مسافران این پرواز 90 دقیقه معطل شدند به هنگام پیاده شدن، تعدادی از مسافران از خلبان این هواپیما به علت عدم پرواز با هواپیمای نقص فنی تقدیر و تشكر كردند.

یادآور می شود، نبود افراد متخصص در راس شركت های هوایی مشكلات زیادی را بوجود می آورد و سازمان هواپیمایی كشوری اخیرا اعلام كرده است كه تمام شركت های هوایی ملزم هستند از افراد با سابقه و با تجربه صنعت حمل و نقل هوایی در راس شركت های خود استفاده كنند.

این درحالی است كه پرواز شماره 644 شركت هواپیمایی آسمان از تهران به بندرعباس كه صبح امروز قرار بود راس ساعت 6 و 15 دقیقه از تهران عازم بندرعباس شود، پیش از این كنسل شده بود.

اقتصام ( 3 ) 1108 **ر.ب ** 1574
۰ نفر