۲۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۴:۱۳
کد خبر: 81511371
T T
۰ نفر
248 زندانی جرائم غیرعمد در همدان چشم انتظار خیران هستند

همدان - ایرنا - مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: هم اكنون 248 محكوم جرائم غیرعمد در زندان های این استان در حبس بسر می برند.

'یدالله روحانی منش' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 69 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد استان همدان را افراد ناتوان در پرداخت مهریه تشكیل می دهند.

وی با ذكر اینكه یك نفر از زندانیان زن و مابقی مرد هستند گفت: 48 نفر از مددجویان به علت صدور چك بلامحل و 27 نفر نیز به علت ناتوانی در پرداخت نفقه زندانی هستند.

وی در ارتباط با زندانیان محكوم در سوانح غیرعمد نیز گفت: 65 نفر به علت ناتوانی در پرداخت دیه ناشی از سوانح رانندگی جرحی و فوتی در زندان به سر می برند و از طرفی حوادث كارگاهی یك نفر و قتل شبه عمد و غیرعمد دو نفر را در همدان راهی زندان كرده است.

مدیرعامل ستاد دیه همدان بیان كرد: برای آزاد سازی این تعداد زندانی جرائم غیرعمد استان همدان 40 میلیارد ریال اعتبار نیاز است كه امید می رود با اخذ گذشت شكات و كمك خیرین نیك اندیش بتوان بخشی از بدهی زندانیان را تامین كرد.

روحانی منش گفت: به منظور جلب رضایت طلبكاران و كاستن بدهی زندانیان شعبه ویژه شورای حل اختلاف راه اندازی شده است كه با دعوت از شكات نسبت به گرفتن رضایت از آنان اقدام می كند.

وی افزود: علاوه بر این با حضور در منزل شكات یا بهره گیری از نفوذ ریش سفیدان و افراد معتمد محل، اعضای ستاد دیه برای فراهم كردن بازگشت مددجویان به آغوش خانواده تلاش می كنند.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان اظهار كرد: همزمان با آغاز ایام الله دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب شكوهمند اسلامی، آزاد سازی روزانه دو زندانی در دستور كار ستاد دیه استان همدان قرار گرفت.

روحانی منش افزود: با كمك این مجموعه و گذشت شكات پرونده، در دهه فجر امسال 22 زندانی جرائم غیرعمد این استان به آغوش خانواده هایشان بازگشتند.

وی گفت: مقدار بدهی این تعداد زندانی جرائم غیر عمد 15 میلیارد و 546 میلیون و 758 هزار ریال بوده است كه چهار میلیارد و 926 میلیون ریال آن توسط شكات پرونده بخشیده شد.

وی اضافه كرد: نقدینگی و آورده خانواده این محكومان آزاد شده 679 میلیون و 442 هزار ریال بوده است و چهار بانك رفاه، صادرات، ملت و تجارت با پرداخت یك میلیارد و 552 میلیون ریال تسهیلات زمینه آزادی هشت مددجو را فراهم كردند.

روحانی منش افزود: همچنین با كمك دو میلیارد و 586 میلیون ریالی ستاد دیه استان همدان نیز لبخند آزادی بر لبان 12 زندانی جرائم غیرعمد نشست و این تعداد زندانی رهه فجر آزاد شدند.

وی تكلیف سازمان های بیمه گر را پرداخت دو میلیارد و 20 میلیون ریال عنوان و بیان كرد: با پرداخت چهار میلیارد و 282 میلیون ریال از محل وام صندوق تامین خسارت های بدنی نیز دو مددجو از زندان رهایی یافت.

مدیرعامل ستاد دیه همدان گفت: هشت نفر از زندانیان آزاد شده نیز محكومان دیه ناشی از سوانح رانندگی و حوادث كارگاهی، پنج نفر مهریه و 9 نفر دیگر انواع محكومیت های مالی بودند كه دهه فجر امسال به آغوش خانواده بازگشتند.

وی اظهار كرد: طبق آخرین آمار در 10 ماهه سالجاری با كمك خیرین نیك اندیش و تلاش ستاد دیه 186 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد شامل هفت زندانی زن و 179 زندانی مرد از زندانهای این استان آزاد شدند.

روحانی منش افزود: مددجویان آزاد شده شامل 63 زندانی ناتوان در پرداخت دیه و 123 نفر محكومیت مالی و مهریه است كه میزان بدهی این افراد حدود 148میلیارد ریال بوده است.

ستاد دیه استان همدان از سال 88 تا سال 92 موفق به آزادسازی یك هزار و 593 زندانی جرایم غیرعمد شده است.

7526/6993