۲ اسفند ۱۳۹۳، ۹:۳۵
کد خبر: 81513945
T T
۰ نفر
70 تن كود شيميايي قاچاق در شهرستان فيروزكوه كشف و ضبط شد

تهران - ايرنا - فرمانده انتظامي شهرستان فيروزكوه از كشف و ضبط 70 تن كود شيميايي قاچاق در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ 'محمدحسن محمدي' روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهاركرد: اين محموله قاچاق كود شيمايي در راستاي اجراي طرح مبارزه با قاچاق كالا و ارز و دريافت گزارشي مبني بر دپوي مقادير زيادي كود شيميايي قاچاق و يارانه اي خارج از شبكه توزيع در يكي از كارخانجات فيروزكوه، توسط پليس آگاهي شهرستان كشف و ضبط شد.

سرهنگ محمدي با اشاره به رونوشت 'فروش آزاد ممنوع' بر روي تمامي بسته هاي كود شيميايي، افزود: در بازرسي از اين كارخانه بيش از 70 تن كود شيميايي يارانه اي خارج از شبكه توزيع به ارزش تقريبي يك ميليارد ريال از نوع كود شيميايي كلر و پتاسيم، اوره و كود سولفات آمونيوم ساخت كشور ازبكستان كشف و ضبط شد.

وي با اشاره به همكاري جهاد كشاورزي و اداره تعزيرات حكومتي شهرستان براي كشف و ضبط اين محموله قاچاق، تصريح كرد: در بررسي ها مشخص شد فرد متهم به هويت 'ع- ج' كودهاي يارانه اي دولتي را به صورت غير قانوني به نصف قيمت خريداري و به جاي استفاده در چرخه توليد آنها به چندين برابر قيمت در بازار آزاد به فروش مي رساند.

فرمانده انتظامي شهرستان فيروزكوه افزود: با هماهنگي دستگاه قضايي، محموله قاچاق كودشيمايي ضبط و تا تكميل پرونده قضايي به انبارهاي اداره جهاد كشاورزي شهرستان فيروزكوه منتقل شد.

تهرام/8142/ 1625