۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۵۶
کد خبر: 85099355
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هفت‌تن کود شیمیایی یارانه‌ای در مشهد کشف شد

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۵۶
کد خبر: 85099355
هفت‌تن کود شیمیایی یارانه‌ای در مشهد کشف شد

مشهد-ایرنا- رییس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: هفت تن کود شیمیایی یارانه‌ای خارج از شبکه توزیع از یک واحد صنفی فروش کود و سم در این شهرستان کشف و ضبط شد.

سید علی اکبر نصری سرآسیا روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این رابطه طی بازرسی از واحد صنفی در محدوده رسالت تعداد ۱۰۰ کیسه اوره یارانه و ۳۷ کیسه فسفات ۱۳ درصد خارج از شبکه توزیع ضبط شد که این کودها برخلاف ضوابط خریداری و با قیمت بالاتر به فروش می‌رسید.

وی بیان کرد: طی گزارش دریافتی مبنی بر فروش آزاد کود یارنه ای در یک واحد صنفی، فروش سم و کود رصد و پایش توسط کارشناسان اداره نظارت و بازرسی جهاد مشهد انجام گرفت.

نصری سرآسیا گفت: این کودها باید در اختیار کشاورزان جهت بهره وری بهتر در تولید محصولات کشاورزی قرار می‌گرفت ولی متاسفانه مورد سوء استفاده دلالان قرار گرفته و در بازار آزاد به فروش می‌رسید.

وی خاطر نشان کرد: بررسیها نیز در خصوص اینکه متخلف محموله مذکور را از کجا و چه کسانی خریداری نموده، نیز در دستور کار است که با توجه به محرز شدن تخلف، پرونده پس از سیر روال قانونی تنظیم و جهت اخطار رای قانونی به تعزیرات حکومتی شهرستان ارسال می گردد.

۹۶ هزار هکتار از اراضی خراسان رضوی در مشهد زیر پوشش جهاد کشاورزی مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha