۳ اسفند ۱۳۹۳، ۹:۱۵
کد خبر: 81515287
T T
۰ نفر
تاكيد فرماندار يزد بر برنامه ريزي براي ميزباني شايسته از مسافران

يزد- ايرنا- فرماندار يزد گفت: شرايط خوبي براي جذب گردشگر در يزد مهيا شده كه بايد از اين فرصت استفاده و برنامه ريزي شايسته براي ميزباني از مسافرين نوروزي انجام شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، محمود شاكري شمسي روز شنبه در نشست با معاون خدمات شهري شهرداري يزد افزود: شهرداري در ايام نوروز 94 زمينه انتقال بيش از پيش فرهنگ يزد و يزدي را به ميهمانان فراهم و شرايطي فراهم كند تا انسجام و نظم بيش از پيش بر شهر حاكم باشد.

وي ادامه داد: جلسات ستاد خدمات سفر ويژه نوروز 94 به صورت مستمر تا آستانه عيد نوروز ادامه خواهد داشت و به لطف خدا و با همكاري و تعامل دستگاههاي اجرايي در نوروز 94 شاهد خدمات بهتر و مطلوب تري به مسافران نوروزي خواهيم بود.

فرماندار يزد با اشاره به اجراي طرح سامان در خيابان امام خميني (ره)، اظهار داشت: اجراي اين طرح در گرو همراهي و همكاري همه دستگاه هاي اجرايي و مردم است و قطعاً اجراي موفق اين طرح افزايش ميزان رضايتمندي شهروندان و در نهايت الگو سازي ، توسعه و گسترش آن به ساير مناطق شهر را در بر خواهد داشت.

معاون خدمات شهري شهرداري يزد نيز در اين نشست گفت: با توجه به برنامه ريزي هاي صورت گرفته سه جشنواره‎‎ شامل جشنواره «پيشواز از بهار»، جشنواره «ساخت المان‌هاي نوروزي و سفره هفت سين شهري» و جشنواره «صنايع دستي و هنر آشپزي بومي» تا قبل از نوروز در شهر يزد برگزار خواهد شد و آثار برگزيده در ايام عيد نوروز در اختيار بازديدكنندگان قرار خواهد گرفت.

جعفر امين مقدم اظهار داشت: محل مناسب براي استقرار ايستگاه راهنماي مسافران و همچنين توجه به مسائل مختلف اعم از ترافيك، دسترسي به امكانات رفاهي و امدادي در يك موقعيت مناسب، به عنوان يكي از وظايف اصلي ستاد تسهيلات نوروزي شهرداري مي باشد كه براي تحقق اين مهم تاكنون هماهنگي و برنامه ريزي لازم انجام شده است.

شهرستان يزد حدود 600 هزار نفر جمعيت دارد و خانه هاي خشتي، بادگيرها، مسجد جامع، تكيه امير چخماق و زندان سكندر از جمله اثار تاريخي آن است.ك/2

7537/ 6197