۸ اسفند ۱۳۹۳، ۱۴:۳۱
کد خبر: 81522203
T T
۰ نفر
امام جمعه یزد: تربیت و اخلاق اسلامی از مسائل مهم جهان اسلام است

یزد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان اینكه تربیت و اخلاق اسلامی یكی از مسائل مهم كشور و جهان اسلام است بر تربیت دینی جوانان تاكید كرد.

به گزارش ایرنا آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر یزد با اشاره به روز امور تربیتی و تربیت اسلامی (هشتم اسفندماه) افزود:اگر تربیت دینی ، پرورشی و اخلاقی از همان دوران كودكی مورد توجه قرار گیرد دیگر دشمنان نمی توانند با فعالیت های فرهنگی خود به نسل جوان ضربه ای وارد كنند .

وی اظهار كرد: دشمنان اسلام سعی دارند از طریق روشهای گوناگون به ویژه از طریق فضای مجازی، آنان را به سوی خود سوق دهند و از مسیر هدایت الهی دور و آنها را فاسد كنند.

ناصری اضافه كرد: باید فرهنگیان و عوامل عرصه تعلیم و تربیت به مسائل دینی و تربیتی دانش آموزان به ویژه مدارس دخترانه توجه داشته باشند.

امام جمعه یزد بر رعایت حجاب در دارالعباده یزد تاكید كرد و گفت: بی حجابی برای استان دارالعباده و مهد بزرگان و مشاهیر فرهیخته، امری ناپسند است.

وی اضافه كرد: خیلی از افرادی كه از استانهای دیگر به یزد می ایند بخاطر امنیت اخلاقی خود و خانواده شان است و لذا باید نسبت به مسئله حجاب حساس باشیم.

ناصری در ادامه با بیان اینكه به عالمان و مبلغان دینی برای حفظ دین و ارزشهای اسلامی نیاز است گفت: فرزندان خود را به ادامه تحصیل به حوزه های علمیه سوق دهید.

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه یزد با تاكید بر رونق حوزه های علمیه افزود: یك روحانی و طلبه می تواند انسانها را هدایت و ارشاد كند.

ناصری، به ایام فاطمیه (س) اشاره كرد و از مردم خواست تا حرمت این ایام را كه در پیش رو داریم بیش از سنوات گذشته حفظ كنند و برای ترویج ارزش های الهی تلاش كنند.

وی با بیان اینكه شخصیت این بانوی بزرگوار قابل وصف نیست خاطر نشان كرد: حضرت فاطمه زهر (س) مادر همه خوبیها است.

نمازگزاران پس از اقامه نماز عصر به پاس بارش رحمت الهی باران، نماز شكر بجا آوردند.

ك/2

2088/ 6197