۹ اسفند ۱۳۹۳، ۱۶:۰۷
کد خبر: 81523482
T T
۰ نفر
ثبت نام سيزدهمين دوره مسابقات قرآن عترت در خراسان رضوي آغاز شد

مشهد - ايرنا - معاون قرآن و عترت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي گفت: ثبت نام سيزدهمين دوره مسابقات قرآن عترت در اين استان از دوم تا 24 اسفند ماه جاري ادامه دارد.

حجت الاسلام 'محمدتقي كاظمي نسب' روز شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ايرنا افزود: پيش بيني مي شود در اين چارچوب كه هم اينك در پايگاه اينترنتي معاونت قرآن و عترت جريان دارد بين چهار هزار تا پنج هزار نفر ثبت نام كنند.

وي با اشاره به اينكه برگزاري اين دوره از مسابقات به بخش خصوصي و موسسات قرآن و عترت واگذار شده ادامه داد: اين دوره از مسابقات را 21 شهرستان از جمله مشهد، تايباد، سرخس، خليل آباد، فريمان، كاشمر، چناران، تربت جام، بردسكن، رشتخوار، بجستان، خواف، جغتاي، تربت حيدريه، جوين، نيشابور، قوچان، سبزوار، گناباد، كلات، طرقبه و شانديز برگزار مي كنند.

وي گفت: يكي از ويژگيهاي برجسته اين دوره از مسابقات واگذاري فعاليتهاي اجرايي آن به بخش خصوصي است لذا در اين دوره از مسابقات تمامي موسسات قرآن و عترت به عنوان مجري فعاليتهاي خود را دنبال مي كنند.

معاون اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي افزود: سيزدهمين دوره آزمون سراسري قرآن و عترت در رشته هاي حفظ، ترجمه، مفاهيم، تدبر و نهج البلاغه در تاريخ 11 ارديبهشت ماه سال 94 به صورت هم زمان در كل كشور برگزار مي شود.

وي گفت: علاقه مندان براي شركت در اين دوره از مسابقات مي توانند تا تاريخ 24 اسفند ماه به سايت معاون قرآن و عترت مراجعه كنند.

كاظمي نسب با اشاره به اينكه هزينه ثبت نام براي هر فرد 50 هزار ريال است افزود: آزمون شفاهي ويژه گروه سني زير 12 سال از تاريخ 13 لغايت 30 ارديبهشت ماه 94 برگزار خواهد شد.

وي همچنين گفت: ترويج فرهنگ قرآني به ويژه در بين جوانان و نوجوانان، توسعه آموزش مفاهيم قرآني و ترويج سبك زندگي قرآني از اهداف اصلي اين دوره از مسابقات است.

پارسال در دوازدهمين دوره مسابقات قرآن و عرت چهار هزار و 500 نفر در سطح استان خراسان رضوي و 63 هزار نفر در سراسر كشور شركت كردند.

522/1858