چهار هزار نفر از دانشگاه آزاد خراسان رضوی در مسابقات قرآن شرکت کردند

مشهد- ایرنا- دبیر شورای قرآن دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی از شرکت بیش از چهار هزار دانشجو، استاد و کارمند این دانشگاه در مسابقات سراسری قرآن و عترت خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، حجت الاسلام سید مهدی طاهری گفت: مسابقات کتبی بیست و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت با حضور اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی روزهای ۱۴ و ۱۵ آذر ماه امسال در سراسر کشور به صورت مجازی و مسابقات شفاهی آن ۲۱ آذر ماه ویژه بانوان و ۲۲ آذر ویژه مردان به صورت حضوری و مرحله استانی بخش شفاهی ۲۸ آذر در واحد مشهد برگزار خواهد شد.

وی افزود: رشته‌های بخش کتبی استادان شامل ترجمه و تفسیر قرآن کریم و شرح نهج البلاغه و رشته‌های بخش شفاهی استادان شامل حفظ پنج جزء، ۱۰ جزء و کل قرآن کریم و قرائت قرآن (تحقیق) و ترتیل است و رشته‌های شفاهی کارکنان نیز شامل حفظ پنج جزء، ۱۰جزء و قرائت قرآن کریم (تحقیق) و ترتیل می‌باشد.

دبیر شورای قرآن دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: رشته‌های بخش کتبی دانشجویان شامل ترجمه و تفسیر قرآن کریم، آشنایی با معارف نهج البلاغه، آشنایی با احادیث اهل بیت (ع)، آشنایی با مفاهیم صحیفه سجادیه، حفظ موضوعی قرآن کریم، سیره معصومین، احکام و پرسمان معارفی می‌باشد و رشته‌های بخش شفاهی دانشجویان نیز شامل حفظ پنج جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و ۳۰ جزء قرآن کریم، قرائت (تحقیق) و ترتیل و اذان و تواشیح ویژه مردان است.

وی گفت: در بخش هنر و ادبیات دینی نیز اساتید، دانشجویان و کارکنان می‌توانند آثار خود را تا ۱۵ دی ماه امسال به دفاتر فرهنگی یا کانون قرآن و عترت تحویل نمایند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha