۱۱ اسفند ۱۳۹۳، ۲۳:۱۱
کد خبر: 81526538
T T
۰ نفر
امام جمعه موقت تهران: شهدا در راه دفاع از ولايت جان خود را نثاركردند

خمين - ايرنا - امام جمعه موقت تهران گفت: شهدا با الگو گرفتن از حضرت زهرا(س) در راه حمايت از ولايت و دفاع از ولي امر زمان خويش جان خود را نثار كردند.

به گزارش ايرنا؛ آيت الله سيد احمد خاتمي شامگاه دوشنبه در يادواره شهداي شهر نيم ور از توابع شهرستان محلات استان مركزي افزود: شهدا تا آخرين قطره خون خود دست از ولي امر بر نداشتند و امروز نيز در شرايط حساس كشور تا آخرين نفس، دست از ولي خود برنخواهيم داشت .

عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري اظهار كرد: شهدا درس آموخته مكتب حضرت زهرا (س )هستند و حمايت از ولايت را از آن بانوي بزرگوار آموختند.

وي اظهاركرد: شهدا محور وفاق، اتحاد، همدلي و صميميت اند و حضور جوانان در مراسم بزرگداشت و يادواره ها نشان مي دهد كه آنان در مسير شهدا ثابت قدم خواهند ماند.

امام جمعه موقت تهران افزود: جوانان برومند اين مرز و بوم با الگو قرار دادن حضرت فاطمه ( س ) با چهره اي گشاده در جبهه حق عليه باطل مي جنگيدند .

امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه خانواده معظم شهدا پرورش دهنده گلهاي بهشت هستند، خاطر نشان كرد: دلاورمردان ايران اسلامي در هشت سال دفاع مقدس صداقت را امتحان كردند و وفاداري به دين اسلام و ولايت را ثابت كردند.

آيت الله خاتمي افزود: بزرگداشت شهدا اجرش كمتر از شهيد و شهادت نيست و برگزاري اين مراسم بارفرهنگي دارد و گوياي راه شهدا است .

وي به تشريح جايگاه والاي بانوي مكرم اسلام حضرت فاطمه (س) در بعد سياسي پرداخت و گفت: آن حضرت در اين بعد، وفاداري به ولايت و رهبري زمان خود را با شهادتش نشان دادند.

وي بيان كرد: حضرت زهرا(س) درباره مسئله ولايت و خلافت حضرت علي (ع) آگاه‌سازي مي كرد تا دفاع از حق و حقيقت در تاريخ زنده بماند و همه عمر اين بانوي اسلام وفاداري، ايثار و همراهي با همسرش است.

امام جمعه موقت تهران گفت: حضرت فاطمه( س ) با مرگ طبيعي از دنيا نرفت بلكه با وجود سن كم، وفاداري به ولايت و حضرت علي(ع) را به نمايش گذاشت و در نهايت اين بانوي بزرگوار، شهيد دفاع از ولايت شد.

در اين يادواره جمعي از مسوولان شهرستان محلات و خانواده بزرگوار شهداي شهر نيم ور حضور داشتند.ك/2

7277/6199/6012/ 3404
۰ نفر