۱۲ اسفند ۱۳۹۳، ۱۴:۱۲
کد خبر: 81527369
T T
۰ نفر
محققان ایرانی با وجود تحریم ها در زمینه های علمی - پژوهشی  بسیار چشمگیر عمل كرده اند

تهران - ایرنا - متخصص ایرانی سابق شركت زیمنس و استاد دانشگاه علوم كاربردی و هنر كوبورگ آلمان معتقد است كه فعالیت های علمی در ایران با توجه به تحریم های صورت گرفته چشمگیر بوده و این امر در مقالات بین المللی محققان ایرانی نمود یافته است.

دكتر امید فراتی كاشانی، استاد دانشگاه علوم كاربردی و هنر در شهر كوبورگ آلمان به مناسبت برگزاری كنفرانس قدرت و الكترونیك در دانشگاه صنعتی شریف به ایران سفر كرده است.

وی در حاشیه برگزاری این كنفرانس و در گفت وگو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: با توجه به مقالات محققان و دانشمندان در كنفرانس های بین المللی می توان دریافت كه فعالیت های علمی ایران در سطح بالایی قرار دارد.

فراتی كاشانی با بیان اینكه بازدیدهایی از آزمایشگاه دانشگاه تهران و صنعتی شریف داشته است گفت: در این بازدیدها متوجه شدم كه دركشور فعالیت های علمی قابل توجهی، حتی با وجود تحریم های اقتصادی صورت گرفته است.

وی تاكید كرد: ایران از ظرفیت نیروی انسانی قوی برخوردار است و این امر باعث می شود ایرانیان همیشه رو به جلو حركت كنند؛ دانشمندان ایرانی در خارج از ایران نیز همین طور عمل كرده اند و همیشه توان علمی كشور را بسیار خوب نشان داده اند.

وی با بیان اینكه قرار است تادر زمینه تجربیات خود در صنعت آلمان سخنرانی داشته باشد خاطرنشان كرد: با ارایه این نكات می توان انتظار داشت كه دانشمندان و دانشجویان ایرانی با آشنایی با صنعت آلمان، ایده هایی را دریافت كنند.



***ارتباط صنعت و دانشگاه در آلمان با تشكیل انجمن های مشترك مهندسی صورت می گیرد

استاد دانشگاه علوم كاربردی و هنر كوبورگ معتقد است كه ارتباط صنعت و دانشگاه در كشور آلمان از طریق انجمن های مشترك صورت می گیرد.

دكتر امید فراتی كاشانی، متولد تهران، استاد دانشگاه علوم كاربردی و هنر كوبورگ در شهر كوبورگ آلمان است.

وی به مدت حدود دو سال در شركت زیمنس در زمینه محركه های الكتریكی و مبدل ­های قدرت و كنترل آن­ها به عنوان محركه­ های كشش در خودروهای برقی و تركیبی فعالیت كرد.

فراتی كاشانی در ماه می سال 2013 پس از بیش از پنج سال كار در شركت كانتیننتال به دانشگاه علوم كاربردی و هنر كوبورگ ملحق شد و اكنون در آنجا به عنوان استاد محركه های الكتریكی و مبدل­ های استاتیك مشغول به كار است.

علمی(5)**9190**1599
۰ نفر