۱۳ اسفند ۱۳۹۳، ۱۴:۱۵
کد خبر: 81528879
T T
۰ نفر
1200 مورد بازرسي از واحدهاي كارگري تربت حيدريه صورت گرفت

تربت حيدريه - ايرنا - رييس اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي تربت حيدريه گفت: از ابتداي امسال تاكنون 1200 مورد بازرسي در خصوص حسن اجراي قانون كار، آيين نامه حفاظتي و بهداشت محيط كار از واحدهاي كارگري اين شهرستان صورت گرفت.

علي اكبر اسماعيل پناه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از اين تعداد 900 بازرسي ادواري و 300 بازرسي موردي توسط بازرسان از كارگاههاي سطح شهرستان تربت حيدريه صورت گرفته است.

وي گفت: از ابتداي امسال تاكنون همچنين 530 فقره پرونده در هيات تشخيص و 167 پرونده و در هيات حل اختلاف شهرستان تربت حيدريه رسيدگي شده است.

رييس اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي تربت حيدريه اظهار داشت: بر اين اساس به منظور رسيدگي به اختلافات كارگر و كارفرما حدود 187 پرونده مربوط به شهرهاي تربت حيدريه، زاوه و رشتخوار در هيات تشخيص(بدوي) تشكيل و مورد بررسي قرار گرفت.

اسماعيل پناه افزود: از ابتداي امسال تاكنون 142 درخواست بازنشستگي پيش از موعد مربوط به مشاغل سخت و زيان آور نيز در تربت حيدريه مورد بررسي قرار گرفت و پرونده ها جهت طرح در كميته مشاغل سخت و زيان آور به استان ارسال شده است.

وي در ادامه با اشاره به ايجاد اشتغال در تربت حيدريه هم گفت: در 11 ماه گذشته امسال هزار و 681 نفر جوينده كار در كاريابيها ثبت نام كرده اند كه از اين تعداد هزار و 162 نفر اشتغال يافته اند.

رييس اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي تربت حيدريه اظهار كرد: تعهد اين شهرستان در حوزه ايجاد اشتغال جديد و ثبت در سامانه ملي رصد تا پايان امسال هزار و 133 نفر بود كه تاكنون هزار و 141 نفر توسط دستگاههاي اجرايي اين در سامانه رصد ثبت شده است.

اسماعيل پناه افزود: سهميه تربت حيدريه از تسهيلات مشاغل خانگي در سال جاري نيز 9 هزار و 844 ميليون ريال بود كه به علت سود بالاي 22 درصدي استقبال زيادي از آن صورت نگرفت و تاكنون فقط تعداد 241 مجوز صادر شده است.

وي همچنين شمار تشكلهاي كارگري و كارفرمايي فعال در تربت حيدريه را 46 مورد ذكر و بيان كرد: در اين شهرستان 692 تعاوني و پنج اتحاديه به ثبت رسيده كه بالغ بر 80 درصد آنها فعال هستند.

مركز شهرستان 250 هزار نفري تربت حيدريه در 150 كيلومتري جنوب مشهد واقع است.

8005/1858