۱۳ اسفند ۱۳۹۳، ۱۵:۴۲
کد خبر: 81529053
T T
۰ نفر
نخستين موزه ملي مدرسه كشور در اروميه راه اندازي مي شود

اروميه - ايرنا - مدير كل امور موزه هاي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور گفت كه اين سازمان آماده همكاري و تعامل با آموزش و پرورش در زمينه راه اندازي اولين موزه ملي مدرسه در اروميه است.

محمدرضا كارگر روز چهارشنبه درديدار با مدير كل آموزش و پرورش آذربايجان غربي افزود: اين موزه، مكاني فرهنگي خواهد بود و راه اندازي آن، گامي اساسي در راستاي حفظ هويت فرهنگي و آموزشي منطقه و استان است.

وي اضافه كرد: سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور از راه اندازي اين موزه تخصصي حمايت مي كند و سعي دارد تا همكاري لازم را در اين خصوص انجام دهد.

فريدون سيد مصطفوي مديركل آموزش و پرورش آذربايجان غربي نيز در اين ديدار گفت: در صدد هستيم با راه اندازي موزه در دبستان 22 بهمن اروميه گامي در راستاي حفظ و انتقال فرهنگ استان به نسل آينده برداريم.

در ادامه مدير كل امور موزه هاي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور به همراه مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و مدير كل آموزش و پرورش آذربايجان غربي از مدرسه 22 بهمن اروميه كه قرار است به عنوان اولين موزه ملي مدرسه كشور راه اندازي شود، بازديد كردند.

مدرسه 22 بهمن اروميه سالهاست مقرر شده تا به عنوان موزه معلم و راه اندازي شود ولي عمليات راه اندازي اين موزه مدرسه به كندي پيش مي رود و در هاي اين مكان كه قرار بوده به موزه تبديل شود، همچنان به روي علاقه مندان به ميراث فرهنگي بسته است.

7125 /2093 /1596
۰ نفر