۱۴ اسفند ۱۳۹۳، ۱۵:۵۱
کد خبر: 81530218
T T
۰ نفر
شهرداري مشهد 100 هزار اصله نهال رايگان بين شهروندان توزيع كرد

مشهد - ايرنا - معاون محيط زيست و خدمات شهري شهرداري مشهد گفت: 100 هزار اصله نهال طي هفته درختكاري بطور رايگان بين شهروندان توزيع شد.

خليل الله كاظمي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: طي هفته درختكاري 250 هزار اصله نهال مثمر و غير مثمر در 36 ايستگاه توزيع نهال 13 منطقه شهرداري مشهد آماده توزيع شد.

وي گفت: همچنين طي اين هفته با مشاركت مردم در مجموع 10 هزار اصله نهال در مناطق مختلف مشهد غرس شد.

وي آموزش نحوه كاشت و آبياري درختان و ثبت نام شهروندان در طرح مشاركتي درختكاري را از جمله اقدامات شهرداري در اين زمينه ذكر كرد.

وي با اشاره به مشكلات موجود در حوزه ساخت و سازها كه گاه منجر به تخريب فضاي سبز مي شود افزود: به منظور كاهش اين آسيب ها در يك سيستم مدون و قانوني ساخت و سازها را شكل داده و با همكاري شوراي اسلامي شهر، لايحه اخذ عوارض و جريمه قطع بدون مجوز درختان پيگيري شد.

وي با بيان اينكه بسياري از اين درختان قابل جابه جايي است اظهار كرد: در صورت اعلام مالك مي توانيم از طريق روت بال اين درختان را جابه جا كنيم.

كاظمي ادامه داد: بيش از 20 هزار اصله درخت براي جابجايي به روش روت بال آماده شده و هشت تا 10 هزار اصله درخت چند ساله نيز با اين روش در خيابان هاي اصلي شهر غرس مي شود.

وي گفت: توسعه فضاي سبز شهري در محدوده هايي كه زمين لازم در اختيار نيست با اجراي طرح باغ بام در حال پيگيري است و لايحه آن نيز به شوراي اسلامي شهر ارسال شده است.

به گفته وي در اجراي اين طرح 60 درصد بام آپارتمان هاي بيش از هفت طبقه تبديل به فضاي سبز مي شود.

كاظمي همچنين از درختكاري 150 هكتار از اراضي و فضاهاي در اختيار ادارات به صورت مشاركتي طي اين ايام خبر داد و افزود: درختكاري در مقابل مدارس، مساجد و حسينيه ها با مشاركت شهروندان در حال پيگيري است.

وي اظهار كرد: تلاش مي شود بر اساس برنامه ريزي صورت گرفته سرانه فضاي سبز شهر مشهد از 12،03 متر مربع در سال جاري به 15 متر مربع تا پايان سال 1397 برسد.

1906 / 6053