۱۵ اسفند ۱۳۹۳، ۱۳:۴۷
کد خبر: 81530812
T T
۰ نفر

مشهد - ايرنا - امام جمعه مشهد گفت: به همان ميزان كه دولت در عمل به سياستهاي اقتصاد مقاومتي مسووليت داشته مردم نيز مسوول بودند اما چقدر به مسووليت خود عمل نموده و آيا توانسته اند رضايت رهبر معظم انقلاب را بدست آورند.

آيت الله سيداحمد علم الهدي در خطبه هاي آيين عبادي سياسي نماز جمعه مشهد در رواق امام خميني(ره) حرم مطهر امام رضا(ع) اظهارداشت: در حدود يك سالي كه از ابلاغ سياستهاي اقتصاد مقاومتي از سوي رهبر معظم انقلاب مي گذرد نتوانستيم رضايت ايشان را در قطع اميد از بيگانگان به عنوان محور اصلي اين سياستها جلب كنيم.

وي افزود: جلب رضايت رهبري به معناي جلب رضايت حضرت فاطمه زهرا(س) و غضب ايشان به معناي غضب حضرت فاطمه(س) است.

خطيب جمعه مشهد گفت: پيغمبر اكرم(ص) در همه فرمايشات خود در خصوص تكريم حضرت فاطمه(س) سفارش كردند و از بين اين توصيه ها بيان كوتاهي دارند كه متقن و به عنوان معيار اساسي در پيشبرد اهداف امت اسلامي مطرح است.

وي افزود: پيامبر اسلام مي فرمايند رضايت پروردگار در گرو رضايت حضرت فاطمه(س) و غضب خداوند در گرو غضب آن حضرت است و اين روايت يك شاخصه سياسي براي امت اسلامي در همه زمانها بوده است.

آيت الله علم الهدي ادامه داد: اين شاخصه سياسي معيار تشخيص حق از باطل تمام جريانات سياسي در زمانهاي گوناگون در بلاد اسلامي بوده است لذا كارگزاران، سياستمداران و مردم بايد رفتار خود را در راستاي جلب رضايت حضرت زهرا(س) تطبيق دهند.

وي گفت: حضرت زهرا(س) در جريان انحراف رهبري از خط امامت غضب كردند و براي اينكه غضب خود را به عنوان يك سند تاريخي به ثبت برسانند از حضرت علي(ع) خواستند كه ايشان را شبانه غسل دهد و شبانه دفن كند تا هيچ فردي از قبر ايشان باخبر نشود.

امام جمعه مشهد افزود: شاخصه سياسي مزبور امروزه بر اعمال مسوولان نظام اسلامي در بخشهاي مختلف سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي مترتب است و درستي يا نادرستي عملكردشان را مي توان در رضايت يا عدم رضايت رهبر معظم انقلاب به عنوان ولي فقيه زمان ارزيابي كرد.

وي ادامه داد: حضرت امام زمان(عج) به عنوان آخرين فرزند حضرت زهرا(س) نماينده اي در امت اسلامي دارد كه همان ولي فقيه زمان حضرت آيت الله خامنه اي است لذا اجراي هر برنامه اي در كشور اگر همراه با رضايت ايشان باشد به معناي جلب رضايت حضرت فاطمه(س) است.

آيت الله علم الهدي گفت: كارگزاران، مسوولان نظام و مردم طي يك ساله گذشته عملكرد خود در خصوص قطع اميد از بيگانگان و اتكا به توانمنديهاي داخلي به عنوان محورهاي اصلي اقتصاد مقاومتي را ارزيابي كنند و ببينند چقدر موفق شده اند رضايت رهبر معظم انقلاب را بدست آورده اند.

وي افزود: در يك سال گذشته از پشت تريبونهاي مختلف حرف از اقتصاد مقاومتي زياد زده شد اما در عمل آنچنان كه لازم بود سياستهاي اقتصاد مقاومتي پياده نشد.

امام جمعه مشهد گفت: رهبر معظم انقلاب از ابتداي امسال تاكنون 21 بار بر روي مولفه هاي اقتصاد مقاومتي تاكيد، رهنمون و اصرار كردند اما اينكه هر نابساماني و مشكلي در كشور را به نتيجه مذاكرات هسته اي و چگونگي ارتباط با آمريكا گره بزنيم آيا به معناي قطع اميد از بيگانگان به عنوان مولفه اساسي اقتصاد مقاومتي است؟

وي افزود: رهبر معظم انقلاب و اعضاي مجلس خبرگان رهبري صراحتا نگراني خود را از رخنه هاي فرهنگي ابزار كرده اند اما در مقابل برخي مي گويند جوانان تفريح نياز دارند.

آيت الله علم الهدي ادامه داد: آيا ايجاد تفريح براي جوانان بايد به قيمت نابود كردن حدود الهي و ارزشهاي اسلامي تمام شود، آيا اين اقدام به معناي تامين رضايت رهبري و رضايت حضرت فاطمه(س) است.

وي خطاب به مردم گفت: زماني كه رهبر معظم انقلاب تاكيد مي كنند كه كالاي خارجي نخريد خود شما به عنوان يك عضو از امت اسلامي و مكلف نسبت به عمل به حكم ولي فقيه از ابتداي امسال تاكنون چقدر از خريد كالاي خارجي خودداري كرده ايد تا رضايت رهبري و حضرت فاطمه (س) را بدست آوريد.

امام جمعه مشهد در بخش ديگري از خطبه هاي نيز به تشريح نظام رفتاري با والدين از منظر سبك زندگي اسلامي پرداخت و گفت: والدين از عناصري هستند كه سرنوشتشان با سرنوشت انسان گره خورده است.

وي افزود: از آنجا كه والدين در توليد زندگي و سرنوشت ما سهيم و جريانات عاطفي آنان با زندگي ما پيوند خورده مساله كيفيت رفتار با آنان در سبك زندگي موثر و يك جريان قابل بحث و حايز اهميت است.

آيت الله علم الهدي بيان كرد: در آيه هاي 24 و 25 سوره اسرا قرآن كريم خداوند نظام رفتاري فرزند نسبت به والدين را مورد اشاره و احسان به پدر و مادر را با عبوديت و بندگي خداوند مرادف قرار مي دهد.

وي گفت: بر اساس فرمايش پروردگار همانطور كه عبوديت و بندگي خداوند با هيچ عذري قابل سقوط نيست و تكليف آن از دوش انسان برداشته نمي شود انسان نيز به هيچ بهانه اي نمي تواند از احسان به پدر و مادر چشم بپوشد.

خطيب جمعه مشهد افزود: هيچ واجبي از واجبات ديني با عبوديت پروردگار مرادف نيست جز نيكي به پدر و مادر زيرا همانطور كه مبدا وجودي ما از خداوند است و گرايش فطريمان در جهت بندگي نسبت به خداوند قرار گرفته ابزار وجودي ما نيز از پدر و مادر بوده و نيكي به آنان را واجب كرده است.

7489/1858