۱۶ اسفند ۱۳۹۳، ۱۴:۵۹
کد خبر: 81532147
T T
۰ نفر
بررسي ويژگي هاي ادبيات معاصر فارسي در دانشگاه بولونيا ايتاليا

تهران - ايرنا - ويژگي هاي ادبيات معاصر فارسي با برگزاري همايش «باغ و جوي، نگاه‌هايي بر ادبيات معاصر فارسي» در دانشگاه بولونياي ايتاليا مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد.

به گزارش روز شنبه ايرنا از روابط عمومي شهر كتاب، در سال هاي اخبر تلاش فراواني براي معرفي ادبيات معاصر ايران و ايتاليا به عنوان دو كشور مهم تمدني شرق و غرب انجام شده است.

درهمين راستا علاوه بر ترجمه و انتشار برخي از آثار ادبيات داستاني و شعر معاصر دو كشور از جمله ترجمه 10 رمان معاصر فارسي به زبان ايتاليايي، چندين همايش علمي و فرهنگي براي شناخت بيشتر ادبيات معاصر فارسي در دانشگاههاي كشور ايتاليا برگزار شده است.

همايش «باغ و جوي، نگاه‌هايي بر ادبيات معاصر فارسي» به همت بخش تاريخ، فرهنگ و تمدن دانشگاه بولونيا، رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در ايتاليا و مركز فرهنگي و بين‌الملل شهر كتاب با نظارت و مديريت استادان ماورتيسيو پيستوزو و كارلو ساكّونه ، 21 اسفند (12 مارس 2015) در دانشگاه بولونيا برگزار مي‌شود.

اين همايش با سخنراني جوزّپه ساساتلي رييس بخش تاريخ، فرهنگ و تمدن دانشگاه بولونيا و قربانعلي پورمرجان رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران آغاز مي شود.

علي‌اصغر محمدخاني با موضوع از سعدي تا سپهري: گسست‌ها و پيوست‌هاي ادبيات معاصر فارسي از ادبيات كلاسيك، آنا وانزان از دانشگاه ميلان با موضوع ادبيات زنان در ايران: سنت، نوگرايي و تجربه در نثر معاصر زنان، ناهيد نوروزي از دانشگاه بولونيا در خصوص پرندگان در شعر سپهري: خوانشي نمادين و ناتاليا تورناسّلو از دانشگاه ناپل با موضوع تجدد ادبي در ايران: نگاهي به گذشته با گذري از مراحل آغازين دراين همايش سخنراني خواهند كرد.

همچنين ضياء موحد، فائزه مرداني از دانشگاه بولونيا، بيانكا ماريا فيليپيني از دانشگاه تورينو ، فليچيتا فرارو از دانشگاه فلورانس و اِولين گراسي از دانشگاه پاريس نيز از ديگر سخنرانان اين همايش هستند.

تهرام/7245/ 1625
۰ نفر