۱۷ اسفند ۱۳۹۳، ۱۷:۲۱
کد خبر: 81533745
T T
۰ نفر
بازارچه مرزی پیشین آماده اجرای طرح خرده فروشی نفت گاز

چابهار -ایرنا - مدیر شركت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه چابهار گفت: بازارچه مرزی پیشین در شهرستان سرباز و در محدوه زیر پوشش این شركت آماده اجرای طرح خرده فروشی نفت گاز است.

عبدالله گیتی منش روز یكشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: راه اندازی خرده فروشی نفت گاز در بازارچه مرزی پیشین یكی از مهمترین راهكارهای مبارزه با قاچاق فرآورده های نفتی در نقاط مرزی است.

وی افزود: براساس هماهنگی های بعمل آمده در كارگروه سوخت استان سیستان و بلوچستان و موافقت مقامات عالی این شركت در نظر است خرده فروشی نفت گاز از طریق كارگزار معرفی شده، با نرخ مصوب كارگروه استانی به زودی از طریق مرز پیشین انجام پذیرد.

وی با اشاره به بازدید مشترك نمایندگان گمرك و مقامات محلی از مرز پیشین افزود: تاسیسات مرزی پیشین از سوی بخش خصوصی و با نظارت كارشناسان شركت نفت احداث و پس از مرتفع شدن برخی از مشكلات فنی و ایمنی بوسیله كارگزار مورد نظر نسبت به امضا قرارداد و آغاز خرده فروشی در این منطقه مرزی اقدام می شود.

منطقه چابهار دارای دو بازارچه مرزی با كشور پاكستان در نقاط 'ریمدان' و 'پیشین' است.

بازارچه مرزی پیشین در محدوده شهرستان سرباز و 185 كیلومتری چابهار و مرز مشترك ایران و پاكستان واقع شده است.

شركت پخش فرآورده های نفتی منطقه چابهار دارای سه ناحیه مركزی، نیك ‌شهر و ایرانشهر است كه خدمات توزیع و پخش فراورده های نفتی در 9 شهرستان چابهار، كنارك، سرباز، نیكشهر ، قصرقند، فنوج، ایرانشهر، دلگان و مهرستان را بر عهده دارد.

استان سیستان و بلوچستان دارای دو شركت منطقه ای پخش فرآورده های نفتی در زاهدان و چابهار است.

1744/ 6081 /1596
۰ نفر