۱۹ اسفند ۱۳۹۳، ۸:۱۴
کد خبر: 81535550
T T
۰ نفر
مديركل كتابخانه هاي يزد:خيرين نقش مهمي درتوسعه فرهنگ كتابخواني دارند

يزد - ايرنا - مديركل كتابخانه هاي عمومي استان يزد گفت: خيرين براي كمك به مسوولان در گسترش فرهنگ كتابخواني نقش مهمي بر عهده دارند .

به گزارش ايرنا رقيه دوست فاطمي ها عصر روز دوشنبه در جلسه مشترك انجمن كتابخانه هاي عمومي و كميته نهضت مطالعه مفيد مهريز افزود: گسترش فرهنگ مطالعه جزو برنامه هاي مهم دولت است .

وي در اين نشست ضمن تقدير از زحمات كتابداران كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان مهريز به نقش و اهميت كتاب و كتابخواني اشاره و تاكيد كرد: گسترش كتابخواني عزم همگاني مي خواهد .

وي ادامه داد: تجربه جهاني نشان مي دهد كه رشد و توسعه تمدن ها ريشه در رشد فكري و فرهنگي جوامع دارد و بدون توسعه فرهنگ كتابخواني نمي توان شاهد رشد هيچ تمدني و فرهنگي بود .

مدير كل كتابخانه هاي عمومي استان يزد همچنين تاكيد كرد: كتابخانه هاي عمومي بايد با داشتن فضا و امكانات مناسب به بهترين نحو ممكن به ارائه خدمات به مراجعان و پيشبرد اعتلاي فرهنگ كتاب و كتابخواني گام بردارند.

همچنين فرماندار مهريز با اشاره به كمبود اعتبارات در تجهيز كتابخانه ها گفت: بايد از ظرفيت و حضور خيرين در حوزه كتاب و كتابخواني بيش از گذشته استفاده كرد .

سيد رستگاري با تاكيد بر حضور دانش آموزان و دانشجويان در كتابخانه ها افزود: بايد ترويج فرهنگ كتابخواني در همه جامعه دنبال كنيم و براي تشويق قشر هاي مختلف به كتابخواني برنامه ايي جامع و جدي داشت .

فرماندار مهريز با اشاره به امضاي تفاهم نامه بين آموزش و پرورش شهرستان و اداره كتابخانه هاي عمومي شهرستان گفت: ادارات شهرستان باتامل در زمينه كتابخانه ها فعال هستند و اميدوارم با همت اعضاي انجمن شاهد رشد و پيشرفت روز افزون در امركتاب و كتابخواني باشيم .

مهريز 50 هزار نفري 11 كتابخانه عمومي دارد .ك2

7536/ 6197