دادستان مشهد قانون را با قاطعیت اجرا می‌كند/كاهش 23 هزار پرونده در دادگستری استان

مشهد - ایرنا - مدیركل دادگستری استان خراسان رضوی گفت: دادستان مشهد با شجاعت و قاطعیت در پی اجرای قانون بوده و این ویژگی در مجموعه دادسرای عمومی و انقلاب مشهد تسری یافته است.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دادگستری استان خراسان رضوی حجت الاسلام والمسلمین مظفری در جلسه شورای قضایی استان با اشاره به سیاستهای اصولی دستگاه قضایی كه برگرفته از منویات رهبر معظم انقلاب و مبتنی بر دستورات و بخشنامه های رییس قوه قضائیه است افزود: در استان خراسان رضوی تعامل و همراهی بسیار خوبی بین مسئولان و سازمانهای تابعه قوه قضائیه وجود دارد و همین امر در ارائه خدمات مطلوبتر به مراجعان مؤثر واقع شده است.

وی برگزاری این جلسات را مطلوب دانست و اظهار امیدواری كرد این نشست ها نتیجه ملموسی به همراه داشته و موجب افزایش رضایتمندی و امنیت مردم و مراجعان باشد.

وی با قدردانی از زحمات و خدمات كاركنان دادگستری و سازمانهای تابعه قوه قضائیه در این استان گفت: تلاشهای بسیار خوبی در سال جاری انجام شده كه امیدواریم در سال آینده نیز این روند مثبت با شدت و همت بیشتری ادامه یابد.

مظفری با اشاره به جایگاه ویژه دستگاه قضایی در نظام حكومتی اظهار كرد: مسئولان موظف هستند شأن دستگاه قضایی را حفظ كنند.

وی با تأكید بر لزوم ارتقای وضعیت دستگاه قضایی ادامه داد: استقلال دستگاه قضایی یكی از مهمترین مؤلفه ها و شاخصهای ارتقای جایگاه دستگاه قضایی است كه در این زمینه باید تلاش همه جانبه ای انجام شود.

وی مؤلفه دیگر ارتقای دستگاه قضایی را قاطعیت دانست و خاطر نشان كرد: اجرای قاطعانه قانون توسط دستگاه قضایی پشتوانه ای برای اقدامات مؤثر و قانونی سایر مسئولان خواهد بود.

رئیس شورای قضایی استان افزود: یكی ازبرنامه های آتی دستگاه قضایی انجام بازرسی از مجموعه استانی است و بدیهی است نظارت مستمر در پیشبرد اهداف و منافع سازمان مؤثر و مفید خواهد بود.

وی اولویت اقدامات در دادگستری استان را رسیدگی سریع و دقیق به پرونده ها و اجرای قاطعانه احكام دانست و گفت: تمام تلاش در حوزه های مختلف این است كه اقدامات منجر به افزایش رضایتمندی مردم و تسریع در انجام امور مراجعان شود كه با تلاشهای صورت گرفته در مدت اخیر بیش از 23 هزار پرونده از موجودی شعب دادگستری استان كاهش یافته است.

وی مبارزه با فساد اقتصادی و اداری را بسیار مهم دانست و خاطر نشان كرد: یكی از مهمترین سیاستهای ستاد دادگستری استان و مجموعه قضایی مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری است كه این سیاست در سال آینده نیز با قوت ادامه خواهد داشت.

مظفری افزود: در صورتی كه تمام ادارات و سازمانها از قوانین موجود به نحو مطلوب استفاده كنند و آن را به كار بگیرند بسیاری از مشكلات حل می شود بنابراین مسئولان باید با شجاعت و قاطعیت قانون را اجرا كنند.

معاون قضایی و رئیس حفاظت اطلاعات قوه قضائیه در استان خراسان رضوی نیز در ادامه این جلسه با اشاره به مدلهای موفق مدیریت نوین گفت: یكی از مهمترین سرمایه های یك سازمان و مجموعه داشتن نیروی سالم، متخصص و كارآمد است.

غلامرضا سلمانی با اشاره به جایگاه حفاظت اطلاعات در قوه قضائیه افزود: در زمینه اهمیت جایگاه حفاظت اطلاعات در قوه قضائیه فرمایشات رییس قوه قضائیه گویا و تأكیدی بر اهمیت و نقش این مجموعه است.

وی گفت: ما مهمترین رسالت خود را صیانت و حفاظت از سازمان و نیروی انسانی با رویكرد پیشگیرانه می دانیم و در این مدت در این زمینه نیز اقدامات مؤثری با سازوكارهای مدون تبیین و اجرا شده و نتایج مطلوبی نیز به همراه داشته است.

وی با تأكید بر لزوم تغییرات در سطوح مختلف سازمانی افزود: پس از تغییر مدیریت قضایی استان و انجام تغییرات، تحولات اخیر از نظر آثار روانی در دو بخش همكاران قضایی و اداری و همچنین مراجعان و ارباب رجوع بررسی و نتایج قابل توجهی در زمینه افزایش رضایتمندی عمومی و ارتقای كارآمدی همكاران به دست آمد.

سلمانی با تأكید بر اثرات مثبت برگزاری ملاقاتهای عمومی مسئولان با مردم نیز گفت: این ملاقاتها كه به صورت منظم توسط مسئولان دادگستری استان و مشهد برگزار می شود اثرات و نتایج خوبی به همراه داشته كه امیدواریم ادامه داشته باشد.

7498/ 6053