۲۰ اسفند ۱۳۹۳، ۱۷:۳۷
کد خبر: 81537954
T T
۰ نفر

تخصيص 100 درصدي اعتبارات زيارت در خراسان رضوي

۲۰ اسفند ۱۳۹۳، ۱۷:۳۷
کد خبر: 81537954
تخصيص 100 درصدي اعتبارات زيارت در خراسان رضوي

مشهد - ايرنا - معاون هماهنگي امور عمراني استانداري خراسان رضوي از تخصيص و ابلاغ 100 درصدي اعتبارات زيارت به اين استان خبر داد.

محمدحسن واحدي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: كل اعتبارات زيارت براي خراسان رضوي 245 ميليارد ريال است كه طي هفته گذشته بخش دوم آن تخصيص يافت.

وي گفت: 125 ميليارد ريال اعتبارات زيارت مختص توزيع در ميان دستگاههاي دولتي و اجرايي بوده و 120 ميليارد ريال ديگر كه اخيرا ابلاغ گرديد به دستگاههاي اجرايي داده شده تا بين تشكلهاي غيردولتي فعال در حوزه زيارت به تناسب طرحها و پروژه ها توزيع نمايند.

معاون استاندار خراسان رضوي افزود: طي امسال از 125 ميليارد ريال تخصيص نخست اعتبار زيارت 60 ميليارد ريال آن بطور كامل تخصيص يافت و توزيع شد.

وي ادامه داد: مابقي اين رقم اعتباري به همراه 120 ميليارد ريال از اعتبارات زيارت در بخش غيردولتي طي هفته گذشته در شوراي استاني برنامه ريزي توزيع شد.

واحدي گفت: بخشي از اين اعتبارات به طرحها و پروژه هاي مربوط به خدمات رساني به زائران نوروزي اختصاص يافت و بخشي هم براي اسكان موقت به شهرداريهاي شهرهاي مسير زوار داده شده تا با ايجاد كمپ و زيرساختهاي لازم براي خدمات به زائران برنامه ريزي لازم را داشته باشند.

وي از ديگر محورهاي توزيع اين اعتبارات را ايجاد زيرساختهاي بقاع متبركه در مسير زائران در قالب ميقات الرضا(ع)، تخصيص به فرودگاه مشهد، تعريض جاده مشهد - گلبهار، زائرسراهاي خانواده شهدا و معلولان و روشنايي جاده بيدخت - گناباد عنوان كرد.

او اختصاص بخشي از اين اعتبارات را نيز مربوط به پروژه هاي غيردولتي همچون بيمارستان و نيز پروژه حرم تا حرم شهرستان كاشمر براي ارتقا زيرساختهاي بين حرمهاي امامزاده سيدمرتضي و سيدحمزه(ع) دانست.



* 249 پروژه سفر هيات دولت به خراسان رضوي آماده بهره برداري است

معاون هماهنگي امور عمراني استانداري خراسان رضوي در ادامه همچنين گفت: هم اينك 249 پروژه از مصوبات سفر هيات دولت در استان آماده بهره برداري شده است.

وي كل مصوبات سفر هيات دولت را 108 مورد در قالب 818 زيرپروژه عنوان و بيان كرد: متوسط پيشرفت فيزيكي اين پروژه ها 70 درصد است.

واحدي افزود: از اين تعداد 249 پروژه با اعتبار دو هزار و 950 ميليارد ريال تكميل شده و به زودي با حضور يكي از مسوولان كشوري بهره برداري مي شود.

وي ساخت چهار سد، بيمارستان و پروژه هاي برقرساني را از جمله طرحهاي شاخص اين مجموعه برشمرد.

1906/1858