۵۰ درصد اعتبار زیارت خراسان رضوی تخصیص یافت+فیلم

گناباد-ایرنا- مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: ۵۰ درصد از مجموع ۸۰۰ میلیارد ریال بودجه زیارت امسال این استان معادل ۴۰۰ میلیارد ریال تاکنون تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد علی توسلی روز دوشنبه در نشست ستاد خدمات سفر شهرستان گناباد میزان اعتبارات زیارت استان خراسان رضوی را طی سال گذشته ۲ هزار میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: ۴۴ درصد این مبلغ تخصیص یافت.

وی با اشاره به این که مجتمع های بین راهی استان خراسان رضوی از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند ادامه داد: به جز مجتمع های زیارتی امام رضا (ع) متعلق به آستان قدس رضوی که دارای وضعیت مناسبی هستند بقیه ۹۷ مجتمع در سه محور ورودی این استان به غیر از تعداد انگشت شماری به بهسازی نیاز دارند.

مدیر کل امور رفاهی و زائران استانداری خراسان رضوی گفت: وضعیت مجتمع های بین راهی خراسان رضوی زیبنده این استان با پذیرایی سالانه ۳۵ میلیون زائر و مسافر نیست.

توسلی افزود: توجه و نظارت بیشتر فرمانداری ها ، ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ستاد خدمات سفر شهرستانها برای بهسازی و بازپیرایی مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی خراسان رضوی را خواستاریم.

وی ادامه داد: ظرفیتهای جذب مسافر و گردشگر در گناباد و این که نقطه ورودی خراسان رضوی از استانهای جنوبی نظیر خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان است ایجاب می کند تعدادی ایستگاه استقبال از زائر برای رفع خستگی مسافران و زائران در طول جاده های این شهرستان راه اندازی شود و در این زمینه استفاده از ظرفیتهای شوراهای اسلامی و دهیاریها مفید است.

مدیر کل امور رفاهی و زائران استانداری خراسان رضوی گفت: ۲۹ میلیون زائر طی ۹ ماهه سال جاری به مشهد سفر کرده اند.

فرماندار گناباد هم در این نشست گفت: با توجه به قرار داشتن این شهرستان در نقطه ورودی استان خراسان رضوی از سمت استانهای جنوبی سالانه تعداد زیادی از مسافران و زائران و حتی زائران برخی کشورهای همسایه و ۹۰ درصد زائران پاکستانی از این طریق به مشهد مقدس عزیمت می کنند.

رضا نصیری افزود: با توجه به وجود بقاع متبرکه و به خصوص مرقد تعدادی از برادران حضرت ثامن الحجج (ع) و به خصوص امام زاده محمد عابد کاخک (ع) در گناباد این شهرستان از ظرفیتهای زیاد گردشگری مذهبی برخوردار است و باید در قالب برنامه هایی مانند زیارت دوره برای زائران امام رضا (ع) و از جمله زوار خارجی زمینه سفر آنان برای زیارت از اماکن مذهبی گناباد فراهم شود.

وی ادامه داد: با وجود سفر تعداد زیادی گردشگر و زائر به بقاع متبرکه گناباد از نقاط مختلف کشور زیرساختهای مجتمع های اقامتی در جوار امام زاده محمد عابد (ع) کاخک این شهرستان ضعیف است و جوابگوی نیاز نیست.

وی همچنین اختصاص اعتباراتی برای بهسازی و تکمیل مجتمع خدمات رفاهی در "نجم آباد" گناباد به عنوان نقطه ورودی استان خراسان رضوی را خواستار شد.

فرماندار گناباد گفت: جانمایی و زیرسازی ایجاد مجتمع امام رضا (ع) آستان قدس رضوی در بیدخت گناباد انجام شده است و راه اندازی این مجتمع در اولویت اقدامات آستان قدس رضوی قرار دارد.

مرکز شهرستان گناباد با پنج هزار و ۷۰۰ موقوفه و رقبه در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

وجود بقاع متبرکه در شهر "کاخک" و روستاهای "خانیک، کمر زیارت، محیی آباد و بیمرغ" از جمله ظرفیت های گردشگری مذهبی شهرستان گناباد به شمار می رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha