۲۱ اسفند ۱۳۹۳، ۱۳:۲۳
کد خبر: 81538782
T T
۰ نفر
160 هزار شاخه گل سالانه صرف گل آرایی ضریح مطهر رضوی می شود

مشهد - ایرنا - سرپرست موسسه باغهای آستان قدس رضوی گفت: سالانه این موسسه 160 هزار و 250 شاخه گل را برای گل آرایی ضریح مطهر مرقد نورانی حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) مورد استفاده قرار می دهد.

محمود صادقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روزانه برای تزیین و معطر نمودن ضریح مطهر مضجع شریف رضوی 550 شاخه گل مصرف می شود.

وی گلهایی را كه برای گل آرایی ضریح مطهر استفاده می شوند شامل گلایل، مریم، میخك، رز، زنبق و مارگریت ذكر و بیان كرد: این گلها به رغم ازدحام جمعیت در روضه منوره برای مدت یك روز باطراوات و تازه باقی می مانند.

سرپرست موسسه باغهای آستان قدس رضوی گفت: بر اساس سنتی دیرین هر روز صبح چهار دسته گل حاوی 100 تا 110 شاخه جایگزین گلهای قبلی می شود و در داخل گلدانهای بزرگ در چهار گوشه بالای ضریح مطهر قرار می گیرد.

وی افزود: همچنین گلهای روز گذشته پس از جمع آوری توسط فراشان حرم مطهر بین زائران و شیفتگان امام رضا(ع) توزیع می شود كه معمولا استقبال كننده بسیاری دارند.

صادقی در ادامه یكی از اولویتهای موسسه باغهای آستان قدس رضوی را توجه به تولید گل و گیاه عنوان و بیان كرد: افزون بر تامین گل و گیاه مورد نیاز حرم مطهر امسال 25 میلیارد ریال ارقام مختلف تجاری گل و گیاه نیز به ادارات و شهرداری مشهد عرضه شد.

وی گفت: در این موسسه انواع گلهای نشایی و آپارتمانی تولید و انواع گیاهان پرورش داده می شود و در این چارچوب امسال 560 هزار نوع گیاه و گل تزیینی و گلدانی از حدود 10 هكتار گلخانه های موسسه باغهای آستان قدس برداشت شده است.

7489/1858
۰ نفر