۲۳ اسفند ۱۳۹۳، ۱۷:۳۶
کد خبر: 81541081
T T
۰ نفر

تقدیر ویژه از عكاس ایرنا در نمایشگاه ژاپن

۲۳ اسفند ۱۳۹۳، ۱۷:۳۶
کد خبر: 81541081
تقدیر ویژه از عكاس ایرنا در نمایشگاه ژاپن

تهران- ایرنا- در یازدهمین مسابقه بین‌المللی فتوژورنالیستی Days Japan از مجموعه عكس های كودكان بی هویت عبدالله حیدری عكاس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) تقدیر ویژه شد

به گزارش روز شنبه ایرنا، هیات داوران این مسابقه به تازگی از میان بیش از چهار هزار اثر رسیده از 47 كشور جهان فهرست برگزیدگان خود را منتشر كرده است.

بنا براین گزارش عبدالله حیدری (متولد 1364 در تهران) با مجموعه‌ای به نام كودكانی بدون ‌هویت موفق به كسب یكی از عناوین شایسته تقدیر شده است.

حیدری در این مجموعه روایتی تصویری از زندگی كودكان حاشیه‌نشین تهران به تصویر كشیده است كه حاصل ازدواج زنان ایرانی با مردان افغانستانی هستند و به دلیل به رسمیت شناخته نشدن ازدواج والدین خود، از داشتن شناسنامه محرومند و بدون اوراق هویتی زندگی می‌كنند.

محرومیت از تحصیل در مراكز رسمی و اجبار به آموزش در نهادهای مردم‌نهاد خیریه از جمله مشكلات این كودكان است.

جایزه بین‌المللی عكس خبری DAYS JAPAN رویداد‌ی فتوژورنالیستی در آسیا است كه از سال 2004 تاكنون توسط یك ماهنامه ژاپنی به همین نام برگزار می‌شود.

این ماهنامه خبری هدف خود را گزارشگری بی‌طرفانه و با كیفیت از مهمترین بحران‌ها و رویدادهای اجتماعی و سیاسی در سراسر جهان عنوان می‌كند.

این مجله هدف از اهدای جایزه عكاسی تجلیل از فتوژورنالیست‌هایی است كه با به خطر انداختن جان خود سعی می‌كنند اوضاع نابسامان در گوشه‌ای از جهان را از دید مصدومان و قربانیان حادثه و نه از دید صاحبان قدرت و مسببان آن واقعه روایت كنند.

عبدالله حیدری چندی پیش توانست با ارائه مجموعه عكسی از كودكان شین آباد در بینال عكس چوبی كشور بنگلادش راه پیدا كند.

فراهنگ**1293**1027
۰ نفر