۲۴ اسفند ۱۳۹۳، ۱۸:۳۷
کد خبر: 81542409
T T
۰ نفر
آمادگی بقاع متبركه گلستان برای پذیرایی از دو میلیون مسافر در نوروز94

گرگان - ایرنا - مدیركل اوقاف و امور خیریه گلستان از آمادگی استقبال از افزون بر دو میلیون مسافر و زائر در تعطیلات نوروز 94 در بقاع متبركه و امامزادگان استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمدجواد رئوف سیدنژاد عصر یكشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار كرد: گلستان دارای 121 امامزاده و بقعه متبركه است كه آماده استقبال از مسافران و زائران نوروزی هستند.

وی با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبركه استان گفت: در ایام تعطیلات نوروز 94 این طرح با رویكرد فرهنگی در 51 امامزاده و بقعه متبركه استان از 28 اسفند 93 تا 15 فروردین 94 اجرا خواهد شد.

رئوف سیدنژاد با بیان این كه در تعطیلات نوروز 93 حدود دو میلیون مسافر و زائر از بقاع متبركه گلستان بازدید و زیارت كردند، پیش بینی كرد: در ایام تعطیلات نوروز 94 این تعداد به بیش از دو میلیون نفر افزایش یابد.

این مقام مسوول اضافه كرد: حضور این تعداد مسافر و زائر در ایام تعطیلات نوروزی در بقاع متبركه گلستان فرصت خوبی برای معرفی قابلیت ها و رونق صنعت توریسم مذهبی استان می باشد.

به گفته وی، در قالب طرح آرامش بهاری تعداد 55 مبلغ در امامزادگان و بقاع متبركه مجری این طرح و در خیمه هایی با عنوان خیمه معرفت حضور خواهند داشت و به سوالات احتمالی زائران و مسافران در حوزه اعتقادی، شرعی و مشاوره خانواده پاسخ خواهند داد.

مدیركل اوقاف و امور خیریه گلستان همچنین از فعالیت غرفه های كودك و نوجوان در اجرای طرح آرامش بهاری خبر داد و گفت: در این غرفه ها نیز كه مربیان و كارشناسان حوزه كودك و نوجوان حضور دارند مسابقات فرهنگی و هنری ویژه این گروه سنی برگزار می شود.

رئوف سیدنژاد همچنین به برگزاری سوگواره یاس نبوی ویژه ایام شهادت حضرت زهراء (س) در تمامی امامزادگان و بقاع متبركه گلستان اشاره كرد و افزود: این مراسم در روز شهادت این بانوی بزرگ اسلام برگزار می شود ضمن این كه مراسم عزاداری به مدت پنج شب از دو روز قبل از شهادت تا دو روز بعد از شهادت دخت نبی مكرم اسلام در امامزادگان و بقاع متبركه مجری طرح آرامش بهاری برگزار می شود.

وی از پیش بینی برخی امكانات رفاهی، اقامتی و فرهنگی مناسب ویژه زائران و مسافران نوروزی در برخی امامزادگان و بقاع متبركه مجری طرح آرامش بهاری خبر داد و با گله مندی از عدم پیش بینی اعتبارات عمرانی مساجد در بودجه 94 خواستار پیگیری موضوع از طریق دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی شد.

مدیركل اوقاف و امور خیریه گلستان همچنین با اشاره به برنامه های فرهنگی این اداره كل در سال 93 گفت: در مجموع در این سال 400 برنامه كوچك و بزرگ فرهنگی در امامزادگان و بقاع متبركه استان اجرا شد.

رئوف سیدنژاد افزود: شركت 57 هزار و 500 نفر در مسابقات مختلف قرآنی و اجرای برخی طرح های فرهنگی در مناسبت های مختلف مذهبی از مهمترین برنامه های فرهنگی اوقاف و امور خیریه در سال 93 بوده است.

هم اینك در سطح استان گلستان 121 بقعه متبركه دارای شناسنامه وجود دارد كه از این تعداد 101 بقعه شامل حرم امامزادگان بوده و 20 مورد از بقاع نیز شامل سقاخانه، زیارتگاه و قدمگاه است.

استان مرزی گلستان واقع در شمال ایران با افزون بر یك میلیون و 850 هزار نفر و تنوع اقوام و مذاهب اسلامی و دارا بودن 14 شهرستان و 29 شهر و حدود یك هزار روستا، در ایام نوروز میزبان گردشگران و مسافران زیادی از نقاط مختلف كشور است.

6159/3039