۲۶ اسفند ۱۳۹۳، ۹:۵۷
کد خبر: 81544280
T T
۰ نفر
انوشيرواني: زيرساخت هاي فدراسيون وزنه برداري از بين رفته است

تهران - ايرنا - نايب قهرمان دسته فوق سنگين وزنه برداري المپيك لندن گفت: ظرفيت ها و زيرساخت هاي وزنه برداري كشور سست شده و تقريبا از بين رفته است.

سجاد انوشيرواني روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در مورد رقابت هاي وزنه برداري قهرماني بزرگسالان كشور افزود: ميزباني تهران را با اسم تهران قبول نمي كنم چون اين رقابت ها در حد و اندازه تهران نبود.

وي اظهار داشت: تهران ظرفيت ها و امكانات بيشتري دارد و مي تواند مسابقاتي را در سطح بالاتر و حتي در سطح جهاني برگزار كند و خوشحالم كه در شرايط نابسامان وزنه برداري اين رقابت ها برگزار شد هر چند زيرساخت هاي وزنه برداري سست شده و تقريبا از بين رفته است.

انوشيرواني ادامه داد: در اين مسابقات به خاطر 5 تا 6 ميليون تومان كمتر خرج كردن، ركورد هاي ورودي بالاتري را در نظر گرفته بودند تا تيم ها ناقص و با نفرات كمتر بيايند كه از اين بابت متاسف هستم.

رقابت هاي وزنه برداري قهرماني بزرگسالان كشور 23 تا 25 اسفند ماه در مجموعه ورزشي كارگران شهيد معتمدي تهران با حضور 142 وزنه برداري در قالب 27 تيم با قهرماني تيم اصفهان برگزار شد.

وي خاطرنشان كرد: كشور پهناور ايران سرشار از استعدادهاي درخشان در رشته وزنه برداري است كه مي توانند با حضور در چنين مسابقاتي خود را نشان دهند و حتي اگر عنوان هم نياورند، تجربيات بزرگي كسب خواهند كرد و در مجموع آينده وزنه برداري ايران را شكل خواهند داد.

انوشيرواني كه به عنوان سرمربي تيم وزنه برداري اردبيل در رقابت هاي قهرماني كشور در تهران حضور داشت، ادامه داد: اكنون جاي خوشحالي است كه قدمها و افكار مثبتي در اين رشته در حال شكل گيري است و در آينده نزديك انتخابات فدراسيون برگزار مي شود و همه خانواده وزنه برداري عزم خودشان را جزم كرده اند كه اين اتفاق مهم هر چه سريعتر رخ دهد تا تكليف وزنه برداري و فدراسيون مشخص شود.

دارنده مدال نقره رقابت هاي وزنه بردراي قهرماني سال 2011 جهان در پاريس افزود: با مشخص شدن تكليف فدراسيون، تيم ملي وزنه برداري هم تمرينات خودش را بعد از ايام نوروز آغاز خواهد كرد تا براي رقابت هاي قهرماني جهان در آمريكا و المپيك 2016 ريودوژانيرو برزيل خود را آماده كند.

اين قهرمان اردبيلي تيم ملي در المپيك 2012 لندن ادامه داد: به تازگي با سرپرست فدراسيون وزنه برداري ديدار داشتم .اميدوارم با مديريت او هر چه زودتر فدراسيون سروسامان بگيرد و تكليفش مشخص شود تا وزنه برداري بتواند دوباره به روزهاي اوج خود برسد.

وي در پاسخ به اين سووال كه منظورتان از شرايط نابسامان فدراسيون، مديريت رضازاده است؟ گفت: اين شرايط مربوط به سالهاي اخير فدراسيون وزنه برداري است و در زمان مديريت حسين رضازاده اشتباهاتي رخ داد و فدراسيون ساختارش به هم ريخت . در حال حاضر هيچ كميته اي اعم از كميته هاي آموزش، جوانان، مربيان و داوران وجود ندارد و فدراسيون تنها با چند نفر اداره مي شود.

انوشيرواني خاطرنشان كرد: در سالهاي قبل مجمع عمومي فدراسيون و كلاسهاي داوري و مربيگري به طور مرتب برگزار مي شد اما اكنون هيچ يك از اين برنامه ها اجرا نمي شود.

وي گفت: فدراسيون وزنه برداري پس از انتخابات دستخوش تغييراتي خواهد شد .من نمي توانم بگويم كه چه كسي مي آيد ولي اگر حتي رضازاده هم باشد بايد نگرش و ديدگاهش را عوض و وسيعتر كند و براي پيشكسوتان حرمت و ارزش قائل شود.

انوشيرواني خاطر نشان كرد: فدراسيون زماني جايگاهش را از دست داد كه پيشكسوتان اين رشته رغبت همكاري با آن را ديگرداشتند. قهرمانان وپيشكسوتاني مانند محمد نصيري، جلاير، نصرالله دهنوي و ساير پيشكسوتاني كه قهرمان بودند ودر سالهاي گذشته در فدراسيون سمتي داشتند، بايد در ميدان باشند و به فدراسيون كمك كنند.



*بازگشت دوباره به وزنه برداري



انوشيرواني كه از ارديبهشت ماه سال گذشته به دليل بيماري از انجام تمرينات وزنه برداري از سوي پزشكان منع شده بود در مورد بازگشت دوباره گفت: تمرينات خود را به طور مرتب انجام مي دهم اما حدود دو هفته است كه تمرين نمي كنم . بعد از تعطيلات نوروز و بعد از روشن شدن تكليف فدراسيون، دوباره تمرينات خود را از سر خواهم گرفت و قصد دارم دوباره به تيم ملي بازگردم.

ورزشي (4)**1067**1581