۲۶ اسفند ۱۳۹۳، ۱۳:۵۵
کد خبر: 81544717
T T
۰ نفر
پليس خراسان شمالي 39 نفر را به اتهام فساد اقتصادي دستگير كرد

بجنورد - ايرنا - فرمانده انتظامي استان خراسان شمالي گفت: پليس امنيت عمومي استان در سال جاري 39 نفر را به اتهام فساد اقتصادي نظير زمين خواري، احتكار و اختلاس دستگير كرد.

به گزارش ايرنا سرهنگ عليرضا مظاهري روز سه شنبه به خبرنگاران اظهار كرد: در اين ارتباط چهار باند مفاسد اقتصادي متلاشي شد و پرونده آنان براي رسيدگي و صدور حكم قضايي در اختيار دستگاه قضا قرار گرفت.

به گفته وي پرونده مدير يك واحد صنعتي منصوب دولت قبل و همدستانش در فهرست دستگيري سال جاري اين نيرو نبود و اين دستگيري از سوي نيروهاي امنيتي و اطلاعاتي انجام شد.

وي اضافه كرد: همچنين با اجراي 15 طرح در ارتباط با قاچاق كالا در استان 306 متهم دستگير شدند.

*مرگ 250 نفر در تصادفات رانندگي

فرمانده نيروي انتظامي خراسان شمالي گفت: در سالجاري افزون بر سه هزار 700 فقره سوانح رانندگي در استان به وقوع پيوست كه در اين ارتباط 250 نفر كشته شدند.

سرهنگ مظاهري اظهار كرد: بر اساس اين آمار، سوانح رانندگي برون شهري در اين مدت با كاهش 9 درصدي رو به رو شد اما، تصادف درون شهري افزايش هشت درصدي داشت.

به گفته وي در مجموع آمار تلفات انساني ناشي از اين سوانح در سالجاري به نسبت پارسال شش درصد كاهش دارد.

وي افزود: در سالجاري 239 هزار و 315 دستگاه خودرو در مسيرهاي اين استان به علت تخلف رانندگي جريمه شدند كه آمار جرايم در اين مدت به نسبت مدت مشابه پارسال 9 درصد بيشتر شده است.

فرمانده انتظامي خراسان شمالي گفت: پليس 15 هزار دستگاه خودرو و موتورسيكلت را به علت تخلف مستمر رانندگي متوقف و به پاركنيگ منتقل كرده است.

* افزايش 99 درصدي كشف مواد مخدر صنعتي

فرمانده نيروي انتظامي خراسان شمالي از افزايش كشف 99 درصدي مواد مخدر صنعتي در سالجاري خبر داد و گفت: در اين مدت 15 كيلوگرم مواد مخدر صنعتي در استان با هوشياري ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر كشف شد.

مظاهري افزود: در سالجاري پليس مبارزه با مواد مخدر اين منطقه از كشور موفق شده افزون بر دو هزار 29 كيلوگرم انواع مواد مخدر را از سوداگران مرگ كشف كند كه به نسبت پارسال 32 درصد افزايش دارد.

به گفته وي، پليس 104نقطه آلوده به مواد مخدر را در حاشيه شهرهاي استان پاكسازي و در اين ارتباط 11 هزار نفر متهم را بازداشت كرد.

وي مهم ترين نگراني در حوزه مواد مخدر استان را رشد كشف مواد افيون صنعتي و كاهش سن دستگير شدگان در اين بخش دانست كه در اين زمينه سن افراد به 25 تا 39 سال رسيده است.

*رشد 41 درصدي مزاحمت تلفني با مركز 110 پليس

فرمانده انتظامي خراسان شمالي از رشد 41 درصدي مزاحمت هاي تلفني با مركز فوريت هاي پليسي 110 اين استان در سالجاري به نسبت سال قبل خبر داد و گفت: مزاحمت تلفني مي تواند طرح پليس را براي خدمات رساني به شهروندان نيازمند با اختلال مواجه كند.

به گفته وي در سالجاري 184 هزار فقره تماس با مركز 110 استان خراسان شمالي برقرار شده كه حدود 16 هزار فقره از اين تماس ها مزاحمت تلفني بود.

وي افزود: اين در حالي است كه در سال قبل آمار مزاحمت هاي تلفني مركز 110 استان حدود 11 هزار و 500 فقره بود.ك2

6982/ 6042