۲۷ اسفند ۱۳۹۳، ۱۵:۲۱
کد خبر: 81546095
T T
۰ نفر

آغاز توزيع ميوه شب عيد در خراسان رضوي

۲۷ اسفند ۱۳۹۳، ۱۵:۲۱
کد خبر: 81546095
آغاز توزيع ميوه شب عيد در خراسان رضوي

مشهد - ايرنا - توزيع ميوه طرح تنظيم بازار ويژه شب عيد به قيمت مصوب از روز چهارشنبه 27 اسفند در خراسان رضوي آغاز شده و تا 15 فروردين ماه آتي ادامه دارد.

امسال سازمان تعاون روستايي وزارت جهاد كشاورزي مسووليت تامين و توزيع ميوه شب عيد را برعهده گرفت و نهادهايي از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت و شهرداري عهده دار نظارت بر قيمتها و توزيع در بازارهاي سطح شهر هستند.

رييس سازمان جهاد كشاورزي خراسان رضوي روز چهارشنبه به خبرنگار ايرنا گفت: توزيع چهار هزار تن ميوه شامل پرتقال و سيب در استان آغاز شده كه از اين ميزان دو هزار و 500 تن پرتقال و يك هزار و 500 تن سيب است.

مجتبي مزروعي افزود: ميوه هاي تامين شده طرح تنظيم بازار از كيفيت مناسبي برخوردارند و عرضه آنها در سطح مراكز توزيع ميوه تنظيم بازار به قيمت مصوب انجام مي گيرد.

وي خاطر نشان كرد: سال گذشته حدود سه هزار و 500 تن پرتقال در اين استان براي ايام نوروز ذخيره شده بود كه دو هزار و 400 تن از اين مقدار توزيع و حدود يك هزار تن پرتقال مازاد در انبارها خراب شد.

رييس اداره بازرسي و نظارت سازمان صنعت، معادن و تجارت خراسان رضوي كه متولي نظارت بر توزيع و فروش ميوه مي باشد نيز گفت: ميوه طرح تنظيم بازار با قيمت مصوب هر كيلو سيب 25 هزار ريال و هر كيلو پرتغال 31 هزار ريال مي باشد.

علي باخرد افزود: طرح تنظيم بازار در خراسان رضوي طي دو مرحله به منظور نظارت بر واحدهاي عرضه كننده كالاهاي اساسي، جلوگيري از تخلفات احتمالي و رسيدگي به شكايات و گزارشهاي مردمي اجرا مي شود.

وي بيان كرد: در اين چارچوب بر عملكرد فروشندگان و نرخ پوشاك، كيف، كفش، ميوه، مواد پروتئيني، خشكبار و قناديها، پايانه هاي مسافربري، دفاتر هواپيمايي، مراكز اقامتي، خشكشوييها و قالي شوييها نظارت مي شود.

او افزود: مرحله اول اين طرح از 10 تا 15 اسفند و مرحله دوم از 15 اسفند ماه تا 15 فروردين اجرا شده و مي شود و در مرحله دوم نظارت گسترده تري بر همه فروشگاههاي عرضه كالاهاي اساسي و خدمات مسافرتي اعم از آژانسها، مراكز اقامتي، توزيع مواد پروتئيني، آجيل و خشكبار، قنادي، ميوه فروشي و موارد مشابه در حال انجام است.

وي اظهار كرد: در مرحله دوم اجراي طرح نظارتي تنظيم بازار اولويت بازرسان نظارت بر مراكز و مجتمع هاي پرفروش، مراكز اقامتي و بازارهاي اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) و همچنين مراكز توزيع ميوه تنظيم بازار است.

او نظارت بر مراكز نگهداري كالا شامل سردخانه ها و انبارها، نظارت بر صدور برگ خريد و رعايت نصب برچسب قيمت بر روي كالاها را از ديگر موارد نظارتي در اين طرح برشمرد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي افزود: طرح ويژه نظارتي با همكاري اتاق اصناف، تعزيرات حكومتي، دانشگاههاي علوم پزشكي و ساير دستگاههاي نظارتي استان اجرا مي شود.

باخرد اضافه كرد: مراكز تحت پوشش طرح تنظيم بازار كه محل توزيع ميوه مي باشند از سوي سازمان ميادين ميوه و تره بار و ساماندهي مشاغل شهري شهرداري هر شهر در خراسان رضوي تعيين مي شوند.

مديرعامل سازمان ميادين ميوه و تره بار و ساماندهي مشاغل شهري شهرداري مشهد هم از توزيع ميوه طرح تنظيم بازار در كليه بازارهاي ميوه و تره بار و ارزاق عمومي شهرداري خبر داد.

جلال قرباني گفت: با توجه به هماهنگي با سازمان جهاد كشاورزي براي توزيع ميوه طرح تنظيم بازار اين طرح در 36 بازار ميوه و تره بار و ارزاق عمومي منتخب شهرداري در سطح شهر مشهد آغاز شده است.

وي با بيان اينكه شهروندان مي توانند با شناسايي بنرهاي نصب شده در اين بازارها اقدام به خريد نمايند افزود: به منظور كاهش ترافيك در سطح شهر و سهولت در دسترسي شهروندان و زائران به ميوه طرح تنظيم بازار افزون بر 15 بازار و 10 كانكس مستقر در ميادين سطح شهر نيز ميوه طرح تنظيم بازار را با قيمت مصوب دولتي عرضه مي كنند.

وي گفت: با توجه به اينكه ميزان ميوه طرح تنظيم بازار بسته به نياز سبد خانوار در نظر گرفته شده بنابراين شهروندان مي توانند با خيال آسوده از بابت ثبات قيمت اقدام به خريد ميوه طرح تنظيم بازار شامل سيب و پرتقال از 36 بازار ميوه و تره بار و ارزاق عمومي شهرداري و كانكسهاي مربوطه كنند.

شهر سه و نيم ميليون نفري مشهد مشهد داراي 107 اتحاديه صنفي و حدود 120 هزار واحد صنفي است.

خراسان رضوي از 28 شهرستان، 70 بخش و 164 دهستان تشكيل شده ‌و داراي شش ميليون نفر جمعيت است.

7489/1858