۴ فروردین ۱۳۹۴، ۹:۱۴
کد خبر: 81550001
T T
۰ نفر
مراسم سوگواري شهادت دخت نبي مكرم اسلام(ص) در رضوانشهر برگزار شد

رشت - ايرنا - مردم رضوانشهر در سالروز شهادت دخت نبي مكرم اسلام (ص) با حضور در محل مسجد جامع و مصلاي نماز جمعه اين شهرستان به سوگواري پرداختند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، حجت الاسلام و المسلمين علي كاظمي از اساتيد حوزه، دوشنبه شب در اين مراسم كه از سوي امام جمعه و با همكاري هيأت امناي مسجد جامع، هيأت رزمندگان اسلام و بازاريان رضوانشهر برگزار شد؛ بيان داشت: هرآنچه كه پيامبر خدا در خصوص حضرت زهرا سلام الله عليها فرموده؛ وحي الهي است و براي ما كه امت ايشان هستيم، بعنوان حجت مي باشد.

وي با اشاره به شبهه افكني دشمنان و وهابيت در خصوص جايگاه اهل بيت (ع) در دين مبين اسلام اظهار كرد: مهمترين شيوه ايجاد اختلاف از سوي فرقه ضاله وهابيت بين مسلمانان، شبهه افكني در خصوص اهل بيت (ع) است.

اين استاد حوزه گفت: يكي از اهانت هاي صورت گرفته از سوي وهابيت به ساحت مقدس زهراي اطهر سلام الله عليها مربوط به قضيه فدك مي باشد كه عملكرد بانوي نمونه اسلام را در اين راستا بسيار بد جلوه داده و نسبت ايجاد نفاق را به صحابه پيامبر (ص) داده كه ابن تيميه پايه گذار اصلي آن است.

كاظمي با مردود دانستن افكار گروهك وهابي بيان كرد: وهابيت راه امويان را در پيش گرفته و هيچ ارتباطي با اهل سنت ندارند و خوشبختانه برادران اهل سنت به اين مهم واقف هستند.

وي با اشاره به فضائل حضرت زهراي مرضيه سلام الله عليها در كتب معتبر اهل سنت افزود: كتاب صحيح بخاري يكي از كتاب‌هاي حديث و جزو صحاح سته است و از معتبرترين كتب حديث نزد اهل سنت محسوب مي‌شود كه در آنجا بطور مفصل به فضائل حضرت فاطمه (س) پرداخته شده و از زبان پيامبر (ص) نقل نموده كه هركس فاطمه (س) را به غضب بياورد مرا به غضب آورده است.

در پايان اين مراسم ،حاضران در سوگ شهادت حضرت زهرا (س) سوگواري و عزاداري كردند.

شهرستان رضوانشهر با حدود 80 هزار نفر جمعيت در 75 كيلومتري غرب مركز استان گيلان واقع است.ك/2

7293 / 2007