۴ فروردین ۱۳۹۴، ۱۰:۵۲
کد خبر: 81550074
T T
۰ نفر
آيين دسته روي و عزاداري هيات هاي مذهبي در خراسان شمالي برگزار شد

بجنورد - ايرنا - در سالروز شهادت ام ابيها حضرت فاطمه زهرا (س) آيين دسته روي و عزاداري هيات هاي مذهبي در خراسان شمالي برگزار شد.

معاون فرهنگي سازمان تبليغات اسلامي خراسان شمالي گفت: اين آيين امروز صبح در بجنورد مركز اين استان از محل مسجد حجت ابن الحسن (ع) به طرف امام زاده سيدعباس بن جعفر(ع) آغاز شد.

حجت الاسلام محمد ايزانلو روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار كرد: تمامي هيات هاي مذهبي بجنورد در اين مسجد جمع شدند و با سينه زني و نوحه خواني و عزاداري به سمت اين امام زاده حركت كردند.

وي گفت: در تمامي شهرستان هاي اين استان نيز آيين دسته روي و عزاداري هيات هاي مذهبي در مساجد و يا امام زاده ها برگزار شد.

وي افزود: مراسم ويژه عزاداري بانوان نيز در بعد از ظهر امروز در محل امام زاده سيدعباس بن جعفر(ع) بجنورد برگزار مي شود.

وي اظهار كرد: در اين آيين ها مراسم عزاداراي، مداحي، سخنراني

و سينه زني انجام مي شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت (ع) در شهرستان بجنورد با آغاز دهه دوم فاطميه (س) با سياهپوش كردن خيابان ها اقدام به برپايي مجالس روضه خواني كرده اند.

مردم عزادار بجنورد امشب پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در مساجد، حسينيه ها و تكايا، در قالب دسته هاي عزاداري و سينه زني در سوگ شهادت اين بانوي دو عالم (س) اشك ماتم مي ريزند.

كسبه و بازاريان خراسان شمالي نيز كه با سياه پوش كردن بازار در سوگ شهادت دخت نبي مكرم اسلام (ص) عزاداراند امشب و فردا با برپايي مجالس عزاداري، عشق و ارادت خود را نسبت به خاندان عصمت و طهارت به نمايش خواهند گذاشت.

خراسان شمالي يك هزار و 200 هيات مذهبي دارد.ك/3

3007/6042