۴ فروردین ۱۳۹۴، ۲۰:۵۰
کد خبر: 81550529
T T
۰ نفر
درخواست قریب الوقوع بغداد برای حمایت هوایی غرب در عملیات تكریت

تهران – ایرنا – یك دیپلمات بلندپایه غربی روز سه شنبه به رویترز گفت كه عراق به زودی حملات هوایی ائتلاف آمریكایی ضد داعش را در نبرد برای بازپس گیری تكریت از گروه تروریستی داعش، درخواست خواهد كرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بغداد، در صورت پذیرفته شدن این درخواست از سوی ائئلاف ضد داعش به فرماندهی آمریكا، این گسترده ترین همكاری نیروهای مسلح و مردمی عراق و مشاوران ایرانی آنان در صحنه نبرد با آمریكا و هم پیمانانش علیه گروه تروریستی داعش خواهد بود.

این دیپلمات كه می خواست ناشناس بماند، افزود كه هنوز دولت عراق این درخواست را تایید نكرده هرچند به صورت مثبت با آن برخورد خواهد شد.

وی افزود كه ما پس از دریافت این درخواست، به هر كاری كه درخواست شده باشد، دست خواهیم زد.

نیروهای ائتلاف آمریكا و متحدانش تاكنون در عملیات آزاد سازی تكریت كه حدود 3 هفته پیش آغاز شد شركت نداشته اند كه گسترده ترین عملیاتی است كه از هنگام اشغال یك سوم از خاك عراق در سال گذشته به دست عناصر داعش، تاكنون به دست نیروهای دولتی و نیروهای مردمی این كشور صورت می گیرد.

یك مقام نظامی ائتلاف آمریكایی ضد داعش روز سه شنبه به رویترز گفت كه این نیروها دادن اطلاعات به نیروهای عراق و پروازهای نظارتی و شناسایی را برای عملیات تكریت از 21 مارس (اول فروردین) به درخواست دولت عراق آغاز كرده اند و آمریكا اكنون این گونه از نیروهای مسلح عراق حمایت می كند.

بیش از 20 هزار نظامی و نیروی مردمی در عملیات نظامی آزادسازی تكریت در 160 كیلومتری شمال بغداد شركت دارند كه از حدود 2 هفته پیش در پی وارد شدن تلفات سنگینی در نزدیكی این شهر به نیروهای دولتی، متوقف شده است.

نیروهای مردمی عراق با حملات هوایی ائتلاف به فرماندهی آمریكا در این عملیات مخالف هستند.

هادی الامیری یكی از فرماندهان نیروهای مردمی عراق 3 هفته پیش گفت كه افراد وی چندین ماه است كه بدون وابستگی و اتكا به قدرت هوایی آمریكا و متحدانش علیه داعش پیشروی می كنند.

خاورم**1486**1547
۰ نفر