۶ فروردین ۱۳۹۴، ۸:۲۲
کد خبر: 81551431
T T
۰ نفر

دریا در سواحل هرمزگان روزهای جمعه و شنبه مواج است

۶ فروردین ۱۳۹۴، ۸:۲۲
کد خبر: 81551431
دریا در سواحل هرمزگان روزهای جمعه و شنبه مواج است

بندرعباس - ایرنا - اداره كل هواشناسی هرمزگان از بارش های پراكنده در برخی نقاط استان طی روزهای آینده خبر داد و اعلام كرد كه دریا در روزهای جمعه و شنبه (هفتم و هشتم فروردین) مواج است.

به گزارش ایرنا از اطلاعیه روز پنج شنبه هواشناسی هرمزگان، بررسی نقشه های جدید هواشناسی نشان دهنده تاثیر سامانه ناپایدار روی استان های جنوب شرق كشور و استان هرمزگان تا اوایل هفته آینده است.

در این اطلاعیه عنوان شده است: این ناپایداری ها در برخی نقاط استان به صورت افزایش سرعت باد با احتمال گرد و خاك، افزایش ابر، بارش پراكنده باران و مواج شدن دریا همراه است.

بر این اساس روز پنج شنبه ششم فروردین با افزایش باد و متلاطم شدن دریا، افزایش ابر و احتمال بارش خفیف در مناطق غربی پیش بینی شده است.

هواشناسی هرمزگان روزهای جمعه و شنبه را نیز با وزش باد نسبتا شدید در مناطق شرقی و شمالی استان با احتمال گرد و خاك، مواج بودن دریا و بارش پراكنده باران با احتمال رعد و برق پیش بینی كرده است.

در اطلاعیه اداره كل هواشناسی هرمزگان بیان شده است: بیشترین فعالیت سامانه ناپایدار از نظر جوی و دریایی طی روزهای جمعه و شنبه خواهد بود و طی این مدت دریا متلاطم و نسبتا مواج خواهد شد كه توصیه می شود تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورها صورت پذیرد.

هواشناسی جزیره قشم نیز در اطلاعیه دیگری با پیش بینی متلاطم بودن دریا در روزهای هفتم و هشتم فروردین خواهان اتخاذ تمهیدات لازم برای تردد ایمن شناورها در این دو روز شده است.

7198/6048/1871/ 2025
۰ نفر