۶ فروردین ۱۳۹۴، ۱۷:۰۶
کد خبر: 81551947
T T
۰ نفر
استاندار : توسعه صنعت گردشگري زمينه ساز اشتغال جوانان آذربايجان غربي

اروميه - ايرنا - استاندار آذربايجان غربي گفت: صنعت گردشگري و توسعه آن از عوامل موثر در ايجاد زمينه هاي اشتغال براي جوانان در استان است.

به گزارش ايرنا و به نقل از پايگاه اطلاع رساني استانداري آذربايجان غربي قربانعلي سعادت روز پنجشنبه در ديدار با مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان غربي افزود: با حمايت از سرمايه گذاران و توسعه صنعت گردشگري زمينه اشتغال جوانان استان فراهم و مشكل بيكاري رفع مي شود.

وي با اشاره به وجود جاذبه ها و اماكن طبيعي و تاريخي فراوان در آذربايجان غربي اظهار كرد: در كنار جاذبه هاي گردشگري، ميهمان نوازي مردم استان زبانزد خاص و عام است و اين مساله موجب شده است ميهمان نوروزي استان سفر خاطره انگيزي در اين خطه از كشورمان داشته باشند.

وي ادامه داد: بايد تمامي امكانات لازم براي سفر خوب، خوش و ايمن براي مسافران و گردشگران نوروزي به استان فراهم شود.

جليل جباري مدير كل ميراث فرهنگي و گردشگري و صنايع دستي آذربايجان غربي گفت: تا چهارم فروردين ماه بيش از 68 هزار نفر در اماكن اقامتي و هتل هاي استان اسكان يافته اند كه اين رقم نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل 12.7 درصد افزايش يافته است.

وي اضافه كرد: در اين مدت حدود 13 هزار نفر از اماكن تاريخي و موزه هاي استان بازديد كرده اند.

ايام نوروز، از زمانهاي طلايي براي مسافرت هاي مردم كشورمان به ديگر استانهاي كشور است كه تمامي استانها در اين خصوص وارد عمل شده و براي جذب گردشگر بيشتر تلاش مي كنند.

2093