۹ فروردین ۱۳۹۴، ۸:۴۸
کد خبر: 81553700
T T
۰ نفر
خداپرست: اميدوارم هواداران اروميه اي سال جديد را با خاطره خوش آغاز كنند

اروميه - ايرنا - كاپيتان سابق تيم ملي واليبال كشور و مربي تيم شهرداري اروميه گفت: اميدوارم هواداران فهيم اروميه اي با فراموش كردن حوادث تلخ ديدار فينال ليگ برتر واليبال با خاطرات خوشي وارد سال جديد شوند.

ساسان خداپرست روز يكشنبه با تبريك سال جديد در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: حادثه اي كه در سالن سه هزار نفري فدراسيون واليبال بر سر هواداران اروميه اتفاق افتاد در تاريخ واليبال ايران بي سابقه بود و مطمئنم مردم فهيم و خونگرم آذربايجان غربي و اروميه از اين حادثه بسيار دل آزرده و غمگين هستند.

وي اظهار كرد: همچنان ادعا داريم ميزباني هاي شهر اروميه در سطح ايران و آسيا بي نظير است و در حد و اندازه هاي جهاني برگزار مي شود كه از اين لحاظ به خود مي باليم.

خداپرست گفت: پس از پايان ديدار بازيكنان را به رختكن هدايت كرديم كه دقايقي پس از آن خبر درگيري را به ما دادند و وقتي سراسيمه به سالن برگشتيم متاسفانه با صحنه هاي بسيار دلخراش و تاسف بار ضرب و شتم تماشاگران اروميه اي توسط ماموران مستقر در سالن مواجه شديم.

وي ادامه داد: به خوبي مي دانم تمامي هواداران حاضر در سالن و مردم واليبال دوستي كه از طريق تلويزيون اين ديدار را تماشا مي كردند از باخت اروميه و حوادث رخ داده بسيار ناراحت هستند ولي از آنان مي خواهم سال جديد را با نگرشي نو و احوالي خوش آغاز كنند.

كاپيتان سابق تيم ملي واليبال كشور گفت: مردم بايد به اين مسئله توجه داشته باشند كه تيم پيكان تيم بزرگي است و پس از سعيد معروف بهترين پاسور ايران را در اختيار دارد.

وي با انتقاد بر نحوه برگزاري ديدار فينال ليگ برتر گفت: فدراسيون واليبال برنامه ريزي بسيار ضعيفي در اين راستا داشت و در واقع تيم پيكان در ديدار پاياني به نوعي ميزبان بود و اين حق كشي در حق تيم شهرداري اروميه بود.

خداپرست گفت: ديدار فينال بايد دو از سه برگزار مي شد كه پس از دو بازي رفت و برگشت در تهران و اروميه بازي سوم در صورت تساوي در يك شهر كاملا بي طرف به انجام مي رسيد.

وي ادامه داد: فدراسيون واليبال برگزاري ديدار فينال را از نظر امنيتي و ويدئوچك تضمين كرده بود در حالي كه هيچكدام از اين دو مورد اتفاق نيفتاد.

خداپرست از نحوه داوري فينال ابراز رضايت كرد و افزود: از فدراسيون درخواست دارم بازي هاي ليگ را چنان برنامه ريزي كند كه ديدارهاي فينال و رده بندي با روزهاي پاياني سال مواجه نشود تا بهانه نبود زمان و مكان مطرح شود.

وي گفت: فدراسيون بايد بداند كه تعصب تماشاگر واليبال از هر شهر و استاني كه باشد به آنان برمي گردد و مسئولان فدراسيون بايد جوابگوي چنين بي نظمي و توهين هايي بوده و اين مسئله را با جديت دنبال كنند، نه اينكه خود را كنار بكشند.

وقايع تلخ و ناگواري كه بيش از يك هزار تماشاگر مشتاق واليبال پس از پايان ديدار فينال ليگ برتر امسال شاهد بودند طي بيست و هشت سال گذشته در تاريخ واليبال بي سابقه بوده است.

تيم شهرداري اروميه عصر روز چهارشنبه در حالي به مصاف تيم مدعي پيكان به ميدان رفت كه هواداران پرشور و عاشق واليبالش چنان شور و شوقي در سالن ايجاد كرده بودند كه هواداران تهراني نيز تحت تاثير اين نظم و هيجان قرار گرفته بودند.

از 1500 تماشاگر حاضر در سالن آزادي فدراسيون نزديك به يك هزار نفر از مشتاقان واليبال آذربايجان غربي و شهر اروميه بودند كه بيش از 900 كيلومتر مسافت را براي تماشاي بازي فينال پيموده بودند.

ديدار فينال رقابت هاي ليگ برتر واليبال باشگاه هاي كشور عصر روز چهارشنبه هفته آخر اسفندماه با نتيجه 3 بر 2 به پايان رسيد و در پايان اين ديدار تماشاگران اروميه اي توسط ماموران مستقر در سالن مورد ضرب و جرح قرار گرفتند و روز تلخي را در آستانه سال جديد و ايام نوروز نظاره گر شدند.

7126/6008