۱۲ فروردین ۱۳۹۴، ۲۰:۲۵
کد خبر: 81557055
T T
۰ نفر
حماس: پیوستن فلسطین به دیوان كیفری لاهه گامی در جهت انزوای رژیم صهیونیستی است

تهران- ایرنا- جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در پی اعلامیه رسمی دیوان بین‌المللی كیفری لاهه مبنی بر پذیرش عضویت فلسطین ، تاكید كرد: این اقدام گام نخست از سوی جامعه بین الملل برای منزوی كردن رژیم جنایتكار صهیونیستی است.

به گزارش پایگاه خبری الیوم السابع ، جنبش حماس روز چهارشنبه در بیانیه ای افزود: دیوان بین‌المللی كیفری با پذیرش عضویت فلسطین گام نخست را برای منزوی كردن رژیم صهیونیستی و برداشتن مصونیت و پوشش گذاشتن بر جنایت های ضد بشری این رژیم دانست .

حماس افزود: مقام های این دیوان باید پس از این با توجه به اینكه حقوق با گذر زمان از بین نمی رود و هیچ كس و هیچ طرفی از قانون برتر نیست ، شروع به تحقیق در خصوص جنایت های مختلف این رژیم در زمان های مختلف كنند .

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین از قربانیان جنایت های رژیم اشغالگر قدس خواست با نهادهای فعال در این خصوص همكاری كنند و از سركرده های این رژیم به دلیل جنایت هایی كه مرتكب شده اند، شكایت كنند .

دیوان كیفری بین‌المللی ( International Criminal Court ICC) اولین دادگاه دائمی بین‌المللی برای رسیدگی به جرایم نسل‌كشی، جنایت علیه بشریت، جنایت جنگی و تجاوز است كه مقر آن در لاهه، هلند قرار دارد.

این دادگاه به جرایمی رسیدگی می‌كند كه توسط اتباع یا در قلمرو یكی از كشورهای عضو انجام شده باشد.

كشور فلسطین امروز چهارشنبه به طور رسمی عضو دیوان كیفری لاهه شد.

رهبران فلسطینی در ماه ژانویه 2015 به رغم اعتراضات گسترده رژیم صهیونیستی، درخواست عضویت را در دادگاه كیفری بین المللی لاهه ارائه كردند.

فلسطین با عضویت در این دادگاه، خواستار تحقیق در مورد جنایت های ضدبشری رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در نوار غزه در جریان جنگ 51 روزه و تحقیق در مورد عملیات شهرك سازی غیر قانونی این رژیم در اراضی اشغالی خواهد شد.

خاورم **2041** 3404
۰ نفر