۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۲۲
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85291185
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

شکایت حقوق‌دانان علیه رژیم صهیونیستی روی میز دادگاه لاهه

تهران- ایرنا- گروهی از حقوق‌دانان و وکلای بین‌المللی طی شکایت‌نامه‌ای که به دادگاه کیفری بین‌المللی شهر لاهه تسلیم کردند، رژیم صهیونیستی را به جنایت جنگی و نسل‌کشی در باریکه غزه متهم کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از آناتولی، دهها حقوق‌دان و وکلای بین المللی در دفاع از حقوق مردم فلسطین شکایتی علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) در شهر لاهه هلند تنظیم کردند.

ژیل دیورز نماینده قربانیان در دادگاه کیفری بین‌المللی و یک هیات چهار نفره که او را همراهی می‌کردند، شکایت خود را به دادستان این دادگاه تحویل دادند.

این حقوقدان روز گذشته در گفت‌وگو با رسانه‌ها، رژیم صهیونیستی را به جنایت جنگی و نسل‌کشی در نوار غزه متهم کرد.

دیوان کیفری بین‌المللی هم اینک در حال بررسی جنایات جنگی در تحقیقات مرتبط است و حال باید جنایت نسل کشی را نیز در این موضوع بگنجاند.

دیورز گفت: آواره کردن بیش از میلیون نفر و قطع دسترسی به آب و غذا و دیگر مایحتاج اولیه زندگی [مردم غزه] نشان دهنده این است که اسرائیل خواهان نابودی کامل جمعیت ساکن در این باریکه است.

پیر گالاند، سناتور سابق بلژیک نیز با بیان اینکه ما برای حمایت از حقوق بشر و اجرای عدالت اینجا هستیم، از وزارت خارجه کشور متبوعش خواست تا کشور فلسطین را در اسرع وقت به رسمیت بشناسد.

به گزارش ایرنا، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و ستم رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها، نیروهای مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و همچنان در حال بمباران این منطقه است.

در کنار اقدامات جنایت بار رژیم تل آویو در غزه که هر روز ابعاد بیشتری می یابد، حمایت غرب از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، در عمل چراغ سبز و مجوزی برای تل آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

نگرانی‌های جهانی به فاجعه انسانی و کشتار بی ترحم مردم غزه و درخواست ها برای متوقف کردن ماشین کشتار رژیم اسراییل، رو به افزایش است اما رژیم صهیونیستی همچنان بی وقفه بر حملات خود ادامه داده و سخنگوی ارتش این رژیم تاکید کرده که به هیچعنوان موضوع آتش بس مطرح نیست و در واقع همه برنامه ها و طرح های این رژیم برای جنگ، کشتار و ویرانی بیشتر است.

تداوم بمباران غزه و کشتار زنان و کودکان فلسطینی در حالی ادامه دارد که کشورهای غربی حامی رژیم صهیونیستی نیز تاکنون هرگونه قطعنامه آتش بس در شورای امنیت را وتو کرده و یا به جای تلاش برای توقف کشتار و بمباران فلسطینیان، به دنبال تصویب قطعنامه‌هایی در حمایت بیشتر از تل‌آویو هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha