۱۴ فروردین ۱۳۹۴، ۱۳:۳۳
کد خبر: 81557853
T T
۰ نفر
تكريم مادران و همسران شهدا يك وظيفه همگاني است

يزد - ايرنا - مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان يزد گفت: تكريم مادران و همسران شهداي انقلاب اسلامي يك وظيفه بزرگ همگاني است.

احمد ابراهيمي روز جمعه به مناسبت 14 اسفندماه روز بزررگداشت مادران و همسران شهدا در گفت و گو با ايرنا افزود: مادران و همسران شهدا اسوه هاي حقيقي صبر و مقاومت هستند .

وي اظهار داشت: آنها در دامن خود با تربيت فرزنداني دلاور و از جان گذشته براي پيروزي انقلاب اسلامي و دفاع جانانه در برابر دشمنان و موفقيت نظام اسلامي نقش اساسي داشته اند .

اين مسوول ادامه داد: روز وفات حضرذت ام البنين (ع) به عنوان روز بزرگداشت و تكريم مادران و همسران شهداي انقلاب اسلامي نامگذاري شده است .

ابراهيمي گفت: در اين خصوص در يزد و شهرستان ها و مناطق تابعه استان با همكاري نهادهاي فرهنگي و تبليغي ويِژه برنامه هاي مناسبي پيش بيني شده است .

وي گفت: در نمازهاي جمعه در 25 محل در استان يزد در خصوص وفات حضرت ام البنين (ع) و همچنين تاسي مادران و همسران شهدا به ايشان و نقش ايثارگران سخنراني صورت مي گيرد .

مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران يزد اظهار داشت: حضور در منازل مادران و همسران شهدا و تجليل از آنها از جمله برنامه هايي است كه براي اين روز پيش بيني شده است .

ابراهيمي گفت: با توجه به مصادف شدن سالروز وفات حضرت ام البنين (س)، روز تكريم مادران و همسران شهدا با روز جمعه 14 فروردين ماه 93 وظيفه همگان است كه با ديدار و تكريم مادران و همسران شهدا، اين روز را گرامي بدارند.

وي گفت: در آغاز روز كاري شنبه 15 فروردين ماه 94 حداقل با تقديم يك شاخه گل اقدام به تكريم مادران و همسران شهداي دستگاه هاي مربوطه در استان انجام مي گيرد .

استان يزد چهار هزار شهيد تقديم انقلاب اسلامي كرده است .ك3

7536/ 6197