۲۰ فروردین ۱۳۹۴، ۱۲:۲۶
کد خبر: 81565050
T T
۰ نفر

راز ماندگاري هنر آويني، كمال معنوي و جمال فكري بود

۲۰ فروردین ۱۳۹۴، ۱۲:۲۶
کد خبر: 81565050
راز ماندگاري هنر آويني، كمال معنوي و جمال فكري بود

كرج- ايرنا- مديركل اجتماعي و فرهنگي استانداري البرزگفت: راز ماندگاري هنرشهيد آويني ، كمال معنوي و جمال فكري بود.

به گزارش ايرنا و به نقل از روابط عمومي استانداري البرز، حميدرضا عسگري مورودي روزچهارشنبه در جلسه هماهنگي هفته هنر انقلاب اسلامي، با اشاره به همزماني هفتۀ هنر انقلاب اسلامي و ايام شهادت سيد شهيدان اهل قلم مرتضي آويني، افزود: شهيد آويني شخصيتي به كمال رسيده بود و انسان كمال يافته وقتي خالق هنر مي شود، آن اثر الهي، ماندگار، تحول ساز و هويت بخش خواهد بود.

وي تأكيد كرد: اين كمال معنوي و جمال فكري آن چنان بود كه علاوه بر قلم، صداي آويني نيز روح را جلا مي داد و روايت فتح آويني چون از يك منبع فكري و هنريِ كمال يافته ارتزاق مي كرد هيچگاه كهنه نمي شود.

مديركل اجتماعي و فرهنگي استانداري البرز با ابراز تأسف از عدم معرفي جامع و عميق هنر متعهد به نسل امروز، تأكيد كرد؛ قرار دادن شخصيت شهيد آويني در حصار صنفي و محاق قشري، جفاي بزرگ به انديشۀ والاي اين هنرمند انديشمند و شخصيت شهير است.

عسگري مورودي ، جاذبه هاي هنر متعهد را به بزرگي جغرافياي انديشه هاي پاك انساني و نوع دوستي توصيف كرد و افزود؛ هنر متعهد تسكين دهندۀ آلام دردهاي بشري و صيقل گر روح و روان انسان هاي خسته از ظلم و ستم سردمداران زر و تزوير است.

مديركل اجتماعي و فرهنگي استانداري البرز اظهار اميدواري كرد: در هفته هنر انقلاب اسلامي، ظرفيت هاي مغفول ماندۀ هنر و هنرمندان متعهد در استان در كانون توجه قرار گرفته و اين مناسبت خود نقطۀ آغاز ديگري براي شكوفايي و پويايي بيشتر هنر در شاخه هاي مختلف باشد.



***هفته هنر انقلاب اسلامي در البرز برگزار مي شود

مديركل امور اجتماعي از برپايي هفته هنرهاي انقلاب اسلامي در استان خبر داد و گفت: براي اين هفته برنامه هاي متعددي از قبيل تجليل از هنرمندان و افتتاح نمايشگاه هنرهاي تجسمي تدارك ديده شده است.

وي افزود: تجديد ميثاق با شهدا، ديدار مسوولان دستگاههاي فرهنگي با نماينده ولي فقيه در استان و استاندار البرز، برگزاري جشنواره شعر و موسيقي، برپايي نمايشگاه آثار هنري، برگزاري نشست هاي هنري در محافل علمي و فرهنگي از جمله برنامه هايي است كه براي هفته هنر انقلاب اسلامي پيش بيني شده است.

همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامي كه از بيستم لغايت بيست و هفتم فروردين و در ايام سالگرد شهادت هنرمند شهيد سيد مرتضي آويني انجام خواهد شد، دستگاه هاي فرهنگي و اجرايي البرز به اجراي برنامه مي پردازند.ك/1

6156/ 6155