۲۳ فروردین ۱۳۹۴، ۱۸:۴۱
کد خبر: 81568681
T T
۰ نفر

خراسان شمالی، به ازای هر 6 ازدواج یك طلاق

۲۳ فروردین ۱۳۹۴، ۱۸:۴۱
کد خبر: 81568681
خراسان شمالی، به ازای هر 6 ازدواج یك طلاق

بجنورد - ایرنا - به ازای هر شش ازدواج صورت گرفته در خراسان شمالی در سال گذشته یك واقعه طلاق به ثبت رسیده است.

به گزارش ایرنا این مطلب را مدیركل ثبت احوال خراسان شمالی روز یكشنبه در جمع خبرنگاران عنوان كرد و گفت: پارسال 10 هزار و 574 واقعه ازدواج در این استان به ثبت رسید كه این رقم نسبت به سال 92 كاهشی ۱۰.۵ درصدی یافته است.

علی زاهدی نیا بیشترین آمار ازدواج استان را مربوط به شهرستان بجنورد و كمترین آن را نیز مربوط به شهرستان جاجرم عنوان كرد.

وی افزود: طلاق ثبت شده در این استان در سال 93 هزار و 758 مورد بوده است كه این رقم نیز در مقایسه با سال پیش از آن یك درصد كاهش داشته است.

وی بیشترین ازدواج های ثبت شده را مربوط به مردان 20 تا 24 ساله و زنان 15 تا 19 ساله عنوان كرد و افزود: بیشترین طلاق ها هم در مردان 25 تا 30 ساله و زنان 20 تا 24 ساله صورت گرفته است.

زاهدی نیا شمار متولدان این استان در سال گذشته را ۱۹ هزار و ۵۳۸ نفر عنوان و بیان كرد: از این تعداد ۱۰ هزار و ۷۹ مورد پسر و ۹ هزار و ۴۵۹ مورد دختر بوده است.

وی افزود: سال گذشته پنج هزار و ۶۹۱ فقره واقعه وفات نیز در استان به ثبت رسیده و خراسان شمالی از نظر ثبت وفات رتبه دوم كشوری را دارد.

وی بیشترین علت مرگ در استان را امراض قلبی و عروقی با ۱۴ درصد، بیماری های دستگاه گوارش با ۹ درصد و ناهنجاری های مادرزادی با ۷.۴ درصد عنوان كرد.

مدیركل ثبت احوال خراسان شمالی از وقوع دو هزار و 959 فقره واقعه وفات در بین مردان، دو هزار و 733 فوت در بین زنان، 97 فوت كودك یك تا چهار سال و 148 كودك كمتر از یك سال خبر داد.

زاهدی نیا شمار جمعیت این استان را بر اساس اسناد این اداره كل تا پایان سال ۹۳، ۹۱۵ هزار و ۴۵۰ نفر عنوان كرد.

بر اساس سرشماری نفوس و مسكن در سال 90 جمعیت استان خراسان شمالی 867 هزار نفر قلمداد شده بود. ك/2

ط/5132