۲۵ فروردین ۱۳۹۴، ۱۱:۰۷
کد خبر: 81570672
T T
۰ نفر
رسانه ها و مطبوعات بازوان توانمند در توسعه ورزش همدان هستند

همدان- ایرنا- مدیر روابط عمومی اداره كل ورزش و جوانان استان همدان گفت: رسانه ها و مطبوعات بازوان توانمند و كمك رسان در توسعه ورزش همدان در میادین ملی و بین المللی هستند و تلاش اصحاب رسانه بسیار ستودنی است.

حمدالله چاروسایی روز سه شنبه در نشست كاركنان روابط عمومی ادارات ورزش و جوانان شهرستان های استان همدان اظهار كرد: انعكاس گسترده دستاوردها و موفقیت های ورزش استان در میادین بین المللی و نیز زیرساخت های ایجاد شده در راستای افتخارآفرینی ها از سوی مطبوعات و رسانه ها بسیار مطلوب بوده و بخشی از این پیشرفت های حاصل شده مرهون تلاش و فعالیت خبرنگاران در عرصه ورزش است.

وی با اشاره به اینكه روابط عمومی مرجع تاثیرگذار در اطلاع رسانی مطلوب در حوزه ورزش است گفت: نقش و جایگاه روابط عمومی در خلق جریان های سازنده ، مفید و در اعتمادسازی در جامعه نسبت به عملكرد دستگاه های اجرایی مهم و حساس است.

وی افزود: بی تردید روابط عمومی در عصر دنیای ارتباطات به عنوان بازوی مدیریت، گوش شنوا، چشم بینا و مغز متفكر سازمان نقش مهمی در برقراری ارتباط با آحاد مردم، هدایت و جلب افكار عمومی و اطلاع رسانی مطلوب از خدمات دولت تدبیر و امید برای ایجاد نشاط و شادابی و امید در جامعه دارد.

مدیر روابط عمومی اداره كل ورزش و جوانان همدان اظهار كرد: امروزه نگاه های مدرن تر و شفاف تری نسبت به مفهوم روابط عمومی ایجاد شده و اكنون رسمی ترین مواضع و سیاست های دستگاه ها از طریق روابط عمومی انعكاس می یابد.

وی بر لزوم گسترش تعامل روابط عمومی ها با رسانه ها تاكید و خاطر نشان كرد: رسانه های آیینه تمام نمای جامعه بوده و در اطلاع رسانی از تمامی موضوعات نقش موثری دارند.

چاروسایی تصریح كرد: وظیفه هماهنگی بسیاری از ارتباطات داخلی و خارج از دستگاه ها برعهده روابط عمومی ها است بنابراین انتظار می رود مدیران شهرستان های استان به روابط عمومی ها توجه بیشتری كنند تا از این طریق بتوان خدمات و عملكرد دستگاه ها را به اطلاع عموم مردم برسانند.

مدیر روابط عمومی اداره كل ورزش و جوانان همدان اظهار كرد: اطلاع رسانی اخبار و گزارشات ،پوشش تصویری مسابقات ورزشی شهرستان مربوطه ، ارسال به موقع اخبار از طریق سیستم مكاتبات و ایمیل و تعامل مناسب با روابط عمومی اداره كل از شاخص های ارزیابی عملكرد ادارات ورزش و جوانان شهرستان های استان بوده است.

وی افزود: در مجموع موارد بررسی شده توسط حوزه روابط عمومی این اداره كل در پایان سال گذشته اداره ورزش و جوانان شهرستان های ملایر، تویسركان و كبودرآهنگ به عنوان برترین شهرستان های برتر در امر اطلاع رسانی انتخاب شدند.

چاروسایی ادامه داد: در این ارزیابی شهرستان های نهاوند، فامنین، رزن، بهار، اسدآباد نیز رتبه های بعدی قرار گرفتند ضمن آنكه شهرهای مریانج و سامن نیز تعامل مناسبی با اداره كل داشته اند.

وی تاكید كرد: ادارات برخی شهرستان های استان فاقد روابط عمومی بوده كه در سال جدید باید مسوولان ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها نسبت به معرفی و تجهیز روابط عمومی خود اقدام كنند و در راستای پوشش مسابقات و انعكاس به موقع و دقیق رویدادهای ورزشی تلاشی مضاعف داشته باشند.

مدیر روابط عمومی اداره كل ورزش و جوانان همدان اظهار كرد: در شش سال گذشته زمینه اطلاع رسانی گسترده ای از سوی این اداره كل فراهم شده كه یكی از دلایل اصلی این موفقیت پركاری و تلاش جهادی كارشناسان روابط عمومی اداره كل و روابط عمومی های شهرستان ها و هیات های ورزشی بوده است.

وی از همكاری بسیار خوب رسانه های گروهی استان برای انعكاس اخبار و رویدادهای فرهنگی وهنری تقدیر كرد و افزود: سال گذشته بیش از سه هزار خبر و مطلب در حوزه های ستادی و ادرات تابعه توسط این واحد جهت انعكاس در رسانه های مكتوب و مجازی استان و كشوری منتشر شد كه بیانگر همكاری مناسب رسانه های گروهی باروابط عمومی این اداره كل است.

چاروسایی اضافه كرد: در سال جدید به دنبال برگزاری كلاس های آموزشی برای روابط عمومی هیات های ورزشی و ادارات شهرستان هستیم و امیدواریم با ارتقای سطح دانش افراد در سال جدید نیز تعامل روابط عمومی های شهرستان های استان با اداره كل بیش از پیش باشد تا شاهد اطلاع رسانی همه جانبه در حوزه ورزش استان و كشور باشیم.

همدان دارای بیش از 70 هزار ورزشكار سازمان یافته در قالب 50 رشته ورزشی است.

7520/1181