۲۷ فروردین ۱۳۹۴، ۸:۵۶
کد خبر: 81573315
T T
۰ نفر

آبگرم گاومیش گلی و بش باجیلار بهسازی شد

۲۷ فروردین ۱۳۹۴، ۸:۵۶
کد خبر: 81573315
آبگرم گاومیش گلی و بش باجیلار بهسازی شد

اردبیل - ایرنا- عملیات بهسازی آبگرم های گاومیش گلی و بش باچیلار در شهر سیاحتی سرعین به پایان رسیده و در اختیار شهروندان و گردشگران قرار گرفت.

مدیر عامل شركت آب منطقه‌ای اردبیل روز پنجشنبه در جلسه بررسی رسیدگی به وضعیت آب‌های گرم و درمانی شهرستان سرعین اظهار داشت: برای بهسازی این آبهای گرم 11 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است .

داود نجفیان افزود: از این مبلغ 10 میلیارد ریال برای آبدرمانی «گاومیش گلی» و یك میلیارد ریال نیز برای تعمیر و بهسازی آبدرمانی «بش باجیلار» هزینه شد .

وی آبهای گرم و معدنی شهرستان سرعین را دارای ظرفیت‌های بسیار بالا در جذب و جلب گردشگران دانست و گفت: باید تمامی تجهیزات و امكانات برای بهسازی این آبها بكارگیری شود تا با توجه به توان بالای آن در ایجاد ثروت و درآمدزایی بتوایم بهره‌برداری‌های لازم را در این زمینه داشته باشیم.

مدیر عامل شركت آب منطقه‌ای اردبیل با تاكید بر رعایت اصول بهداشتی در آب‌های گرم شهرستان سرعین بیان كرد: باید به این حوزه توجه ویژه‌ای شود تا علاوه بر حفظ سلامتی مردم و مسافران زمینه رضایتمندی آنها نیز فراهم آید چرا كه این امر تاثیر بسزایی بر استفاده مردم از ظرفیت این آب‌های درمانی و گرم دارد.

نجفیان با تاكید بر ارایه آموزش‌های مختلف برای صاحبان و مدیران آبهای درمانی در شهرستان سرعین اظهار كرد: باید در این زمینه آموزش‌های لازم مبنی بر رعایت اصول بهداشتی و حقوق افراد استفاده‌كننده از این آب‌های گرم داده شده و شركت‌كنندگان در این دوره‌ها آشنایی كاملی در این زمینه به دست آورند تا شاهد افزایش راضایتمندی مردم و مسافران از ارائه خدمات در این حوزه باشیم.

شهرستان سرغین بعنوان یكی از مهمترین مناطق گردشگری شمال غرب كشور در 27 كیلومتری غرب اردبیل قرار دارد ، این شهرستان دارای آبهای گرم معدنی متعدد می باشد كه آبگرم گاومیش گلی و بش باجیلار از مهمترین آنها می باشند.

8116/7124