۳۰ فروردین ۱۳۹۴، ۸:۴۶
کد خبر: 81576225
T T
۰ نفر
مراسم اعتكاف امسال شهرستان قروه در هشت مسجد برگزار می شود

سنندج - ایرنا- رییس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان قروه ،گفت: پیش بینی می شود در سال جاری هزار نفر در هشت مسجد در شهرستان قروه، شهر های سریش آباد و دلبران و روستاهای مالوجه و وینسار در مراسم اعاكاف حضور داشته باشند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن رهبر شامگاه شنبه در نشست هماهنگی برنامه های معنوی اعتكاف در فرمانداری قروه، افزود: 23 مبلغ بومی و غیربومی در سال جاری در مراسم اعتكاف حضور خواهند داشت كه از این تعداد 15 نفر مبلغه و هشت نفر مبلغ خواهند بود.

وی اظهار كرد: مراسم پر فیض اعتكاف سال گذشته در هفت مسجد شهرستان قروه از جمله مسجد سید الشهداء برای برادران، مسجد الزهرا(س) برای خواهران در شهر قروه و مساجد جامع شهرهای سریش آباد، دلبران و روستای مالوجه برگزار شد.

وی با اشاره به اینكه سال گذشته 800 نفر در مراسم معنوی اعتكاف شركت كردند كه از این تعداد 650 نفر از خواهران و مابقی را برادران تشكیل می دادند، اظهار كرد: سال گذشته 12 مبلغ و مبلغه بومی و غیر بومی با حضور سه نفر از حافظان قرآن در ایام مراسم اعتكاف حضور شدند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان قروه، اظهار كرد: اعتكاف بهترین بهانه برای صعود به ملك نفسانی، بازگشت به فطرت رحمانی و تمرین خودسازی است.

وی همچنین اعتكاف را معجون عبادت ها دانست و افزود: این سنت حسنه بهترین فرصت برای انس با خدا و درك شیرینی و لذت بندگی است.

حجت الاسلام رهبر با بیان اینكه مراسم معنوی اعتكاف امروز یكی از نیازها و راهكارهای اساسی برای اصلاح جامعه است، عنوان كرد: مراسم معنوی اعتكاف بهترین راهكار برای حفظ هویت دینی، ارزش های اسلامی و مقابله با تهاجم فرهنگی است.

وی با تاكید بر تلاش همگان برای غنی سازی برنامه های اعتكاف، از اعتكاف به عنوان فرصتی مناسب برای ترویج سبك زندگی اسلامی یاد كرد و افزود: ما در اعتكاف به دنبال الگویی برای سبك زندگی بهتر هستیم كه اهل بیت (ع) مظهر آن هستند.

آیین اعتكاف، هر سال در 13، 14 و 15 رجب برگزار می شود كه امسال نیز در این روزها كه با روزهای 12، 13 و 14 اردیبهشت برابر است، برگزار می شود.

قروه در 90 كیلومتری شرق سنندج واقع شده است.

فرماندار قروه نیز در این نشست، گفت: امروزه جهان اسلام به تعبیر مقام معظم رهبری با هجمه های فرهنگی روبه رو است و برنامه معنوی اعتكاف و سایر برنامه های فرهنگی و معنوی موجب ارتقای سطح معنویت در جامعه می شود.

شعبان سپهر، افزود: باید برای هر چه بهتر برگزار كردن این مراسم معنوی به اندازه وسع و امكاناتی كه در اختیار است از این فرصت طلایی در جهت اعتلای فرهنگ غنی اسلامی قدم برداشت.

به گفته وی در آن زمانی كه تمدن اسلامی در اوج و استیلا در جهان بود و دشمنان فهمیدند قدرت برابری و توانایی مقابله با ارتش اسلام و اندیشه های متعالی دینی اسلام را ندارند به هجمه های فرهنگی متوسل شدند.

وی افزود: اهمیت دادن به مناسك ها و برنامه هایی كه معنویت را در جامعه تعالی بخشد بر همه واجب است و اگر برای مباحث فرهنگی و مقابله با تهاجمات فرهنگی فكرهای اساسی نشود، این نبرد را باخته ایم.

سپهر هزینه كردن در مراسمات معنوی را سرمایه گذاری دانست و افزود: می توان با بسیج مردم به اعتلای فرهنگ غنی و دینی در جامعه كمك كرد.

وی با بیان اینكه سازمان تبلیغات به تنهایی توان ارائه خدمات به معتكفین را ندارد، اظهار كرد: برنامه ها و فعالیت های معنوی با هدف اینكه آحاد جامعه نسبت به این مسائل حساس باشند لازم است.

سپهر در پایان افزود: ماه رجب یكی از ماه های پربركت است كه آیین معنوی اعتكاف در آن قرار دارد كه زمینه ساز ماه شعبان و ماه رمضان است و مراسم اعتكاف فرصت خوبی برای محاسبه و خلوت انسان فرد با خود است. ك/2

7345/6108