۳۱ فروردین ۱۳۹۴، ۱۶:۳۱
کد خبر: 81578529
T T
۰ نفر

گرایش جوانان عرب به یادگیری زبان فارسی

۳۱ فروردین ۱۳۹۴، ۱۶:۳۱
کد خبر: 81578529
گرایش جوانان عرب به یادگیری زبان فارسی

كویت - ایرنا - آموزش زبان فارسی در بسیاري از كشورهای عربی با استقبال قابل توجهی به ویژه در بین نسل جوان روبه رو شده است.

به گزارش ایرنا، شیفتگان این زبان در كلاس های آموزش فارسی در دانشگاه كویت و رایزني فرهنگي كشورمان در این كشور چشمگیر است.

بیش از 55 دانشجوی زبان فارسی از كشورهای مختلف عربی در دوره بهاره كلاس هاي رایزني فرهنگي ایران در كویت شركت كردند.

مراسم پایانی و توزیع گواهینامه های فارسی آموزان برتر امروز (دوشنبه) در تالار رایزنی فرهنگی كشورمان در كویت با حضور دانشجویان مقاطع سه گانه مبتدی، متوسط و پیشرفته برگزار شد.

عباس خامه یار رایزن فرهنگی سفارت كشورمان در كویت در این مراسم با خوشامدگویی به فارسی آموزان عرب كه با درك و شناخت اهمیت و جایگاه زبان فارسی با شیفتگی و علاقه خاصی به فراگیری آن پرداخته اند، گفت: امروزه زبان فارسی به عنوان دومین زبان جهان اسلام و نخستین زبانی كه قرآن كریم به آن ترجمه شده است، جایگاه بی همتایی در اعتلای ادب، فرهنگ و تمدن اسلامی و جهانی دارد.

وی افزود:اكنون بیش از 700 دانشگاه و مركز پژوهشی و علمی در گوشه و كنار جهان به تدریس و آموزش زبان فارسی می پردازند و بیش از 300 میلیون نفر در ایران، افغانستان، تاجیكستان، پاكستان و هندوستان به این زبان صحبت می كنند.

رایزن فرهنگی كشورمان یادآورشد كه برنامه ای برای اعزام فارسی آموزان برتر به تهران به منظور گذراندن دوره های دانش افزایی و تكمیل مطالعات این افراد در دست اقدام است.

مدرس زبان فارسی نیز در این مراسم گفت: فراگیری زبان فارسی امكان دسترسی به گنجینه های ادبی و میراث فرهنگی اسلامی را برای فارسی آموزان فراهم می كند.

وی افزود: ایران همواره قلب تپنده فرهنگ و ادبیات بوده است و جهان اسلام در قرن چهارم هجری با دو بال ایرانی و عربی به اوج بالندگی و شكوفایی خود رسید، به طوری كه آثار مؤلفان و مترجمان را با طلای ناب وزن و به عنوان حق التألیف به نویسنده و مترجم تقدیم می كردند.

بر اساس این گزارش، برخی فارسی آموزان در این مراسم به ارایه پیشنهادات و نقطه نظرات خود پیرامون نحوه برگزاری كلاس ها و ضرورت تسریع در تشكیل آن در سطوح بالاتر پرداختند.

گواهینامه های دانش آموختگی به دانشجویان ممتاز در پایان این مراسم ارایه شد.

همچنین این مراسم در نشریات كویت انعكاس مناسبی داشت و تعدادی از روزنامه ها در این كشور، مراسم فارغ التحصیلی فارسی آموزان را پوشش خبری دادند.

خاورم**320 **9109**1010
۰ نفر