۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۱۲
کد خبر: 81580735
T T
۰ نفر
اخراج دخترك دانش آموز از مدرسه به خاطر پیوند كلیه

تهران - ایرنا - عضو هیات امنای انجمن بیماران كلیوی كشور از اخراج ناباورانه و غیرقانونی یك كودك پیوند كلیه از مدرسه بشدت انتقاد كرد و خواستار رسیدگی فوری مسئولان مربوطه به این ماجرا شد.

داریوش آرمان روز چهارشنبه در گفت و گو با حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی ایرنا اظهار داشت: دختر هشت ساله ای به نام شكیلا رخشانی پس از تحمل دو سال درد و رنج دیالیز به تازگی با حمایت های انجمن بیماران كلیوی پیوند كلیه شده است. این در حالی است كه پزشك معالج وی اعلام كرده كه دوران نقاهت شكیلا تمام شده است و این دانش آموز برای ادامه زندگی معمولی هیچ مشكلی ندارد.

آرمان افزود: متاسفانه مسولان مدرسه قیام واقع در كریم آباد كهریزك به رغم حضور چند روزه دانش آموز پیوند كلیه ای در كلاس اول به والدین وی اعلام كرده اند به هیچ عنوان حاضر به پذیرش این دانش آموز نیستند.

وی ادامه داد‌: آنها (مسئولان مدرسه ) در پاسخ به اعتراض های مادر دختر كوچولو گفته اند ؛از آنجا كه نگران پس زدن پیوند كلیه شكیلا هستند !به همین خاطر از پذیرش او در مدرسه خودداری كرده اند و به هیچ عنوان نیز حاضر نیستند او را بپذیرند.

معاون ارتباطات و امور بین الملل انجمن خیریه حمایت از بیماران كلیوی ایران تصریح كرد : بدون شك این اتفاق غم انگیز نقض حقوق شهروندی یك كودك ایرانی است.ضمن اینكه او به هیچ بیماری مسری، عفونی یا واگیردار مبتلا نیست.

آرمان ادامه داد‌: به همین خاطر نیز از مسولان آموزش و پرورش استان تهران انتظار داریم هر چه زودتر شرایط بازگشت این دختر بچه را به پشت میز مدرسه فراهم كنند ؛ چرا كه در غیر این صورت به طور قطع این دانش آموز و خانواده اش با مشكلات شدید روحی و روانی روبرو خواهند بود . حتی ممكن است به خاطر مشكلات روحی ، كلیه پیوندی دختر كوچولو نیز از كار افتاده و او دوباره به چرخه دیالیز بازگردد كه وقوع این اتفاق بسیار خطرناك خواهد بود.

اجتمام(4)**1776**1436
۰ نفر