۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۸:۴۹
کد خبر: 81581440
T T
۰ نفر

ضرر و زیان تاریخی فروشگاه های زنجیره ای 'تسكو' انگلیس

۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۸:۴۹
کد خبر: 81581440
ضرر و زیان تاریخی فروشگاه های زنجیره ای 'تسكو' انگلیس

لندن – ایرنا- فروشگاه های زنجیره ای'تسكو' انگلیس با یك ضرر و زیان 6 میلیارد و 400 میلیون پوندی در سال مالی 2014 – 2015 میلادی، یكی از بزرگترین خسارت های وارد شده به فروشگاه های خرده فروشی در تاریخ این كشور را به نام خودش ثبت كرد.

به گزارش ایرنا، خسارت وارد شده به شركت فروشگاه های زنجیره ای تسكو، همچنین بالاترین میزان ضرر و زیان در طول عمر96 ساله این فروشگاه نیز شمرده می شود.

این فروشگاه زنجیره ای در سال مالی 2013 - 2014 میلادی نیز با یك ضرر و زیان 2 میلیارد و 260 میلیون پوند روبرو بود و مدیرانش انتظارداشتند كه این خسارت در سال مالی گذشته كه در ماه فوریه خاتمه یافت، در بدترین حالت در حدود 5 میلیارد پوند باشد.

این عملكرد مالی ضعیف در حالی منتشر می شود كه فروشگاه زنجیره ای تسكو در اوایل سال جاری میلادی با اجرای یك طرح صرفه جویی اقتصادی، 43 مركز فروش خود را تعطیل و اعلام كرد كه از تاسیس 49 فروشگاه جدید خودداری خواهد كرد .

گفته می شود كه در حدود 4 میلیارد و 700 میلیون پوند از خسارت یاد شده در سال مالی گذشته، ناشی از كاهش ارزش ملك فروشگاه هایی بود كه در اوایل سال جاری میلادی بسته شده اند .

'دایوی لویس ' مدیر اجرایی شركت فروشگاه های زنجیره ای تسكو گفته است كه سال مالی جاری میلادی، سالی بسیار سخت برای این فروشگاه بوده است و انتظار دارد كه این شرایط در سال مالی جدید نیز ادامه داشته باشد.

فروشگاه زنجیره ای تسكو بزرگترین كارفرما در بخش خصوصی در انگلیس محسوب می شود و در سه هزار و 300 فروشگاه خود بیش از 310 هزار كارمند دارد.

وجود رقبایی چون فروشگاه های زنجیره ای ارزان قیمت «لیدل» و «الدی»، افت میزان فروش و مخارج مربوط به اجرای طرح های تجدیدساختار نقش مهمی در ضرر و زیان بالای تسكو داشته اند.

فروشگاه زنجیره ای 'الدی ' با داشتن 9 هزار شعبه در 18 كشور جهان و فروشگاه زنجیره ای' لیدل' كه هم اینك شمار شعبه های آن در كشورهای اروپایی از جمله انگلیس ، به ده هزار شعبه می رسد، با عرضه مواد غذایی نسبتا ارزان قیمت، فروشگاه های زنجیره ای انگلیسی را با چالش جدی مواجه كرده اند.

به گزارش منابع اقتصادی ، از زمان بحران مالی سال 2008 میلادی همه چهار فروشگاه بزرگ خرده فروشی در انگلیس، با رقابت فزاینده از سوی فروشگاه های آلدی و لیدل كه آلمانی هستند، مواجه شده اند كه محصولاتی را با بهای پایین تر برای مشتریان عرضه می كنند.

این دو شركت سهم خود را در بازار انگلیس تا 50 درصد افزایش داده اند و در مجموع ده درصد از بازار را در اختیار خود گرفته اند. میزان فروش الدی و لیدل طی سه ماهه آخر سال 2014 به ترتیب با افزایش 22 ممیز سه درصدی و 18 ممیز سه درصدی همراه بود.

به نظر می رسد كه كاهش نسبی مواد غذایی در انگلیس در ماه های اخیرنیز متاثر از جنگ قیمتی است كه در ماه های اخیر از سوی این دو فروشگاه های زنجیره ای خرده فروشی وبرخی دیگر از فروشگاه های زنجیره ای ارزان قیمت از جمله 'ازدا ' به راه افتاده است.

اروپام**4** 1552