۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۴۱
کد خبر: 81583857
T T
۰ نفر
قیمت نفت برنت به بالاترین سطح خود در 4.5 ماه گذشته رسید

تهران - ایرنا - رویترز اعلام كرد، با ركوردزنی قیمت نفت برنت و رسیدن آن به بالاترین سطح خود در 4.5 ماه گذشته و افت قیمت نفت خام آمریكا، قیمت های نفت خام اروپا و آمریكا دیروز (جمعه) از هم فاصله گرفتند.

به گزارش گروه اقتصادی ایرنا به نقل از رویترز، قیمت نفت برنت دیروز به دلیل تداوم جنگ در یمن افزایش یافت در حالی كه قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت به دلیل احتمال افزایش موجودی نفت در آمریكا در هفته جاری میلادی، كاهش پیدا كرد. با این وجود قیمت هفتگی هر دو نفت پایه، این هفته افزایش پیدا كرد.

قیمت نفت برنت دریای شمال دیروز پس از آنكه ركورد 65.80 دلار در هر بشكه خود در تاریخ 10 دسامبر (آذر ماه 93) را شكست، در پایان معاملات بازار آیس فیوچرز اروپا واقع در لندن 43 سنت كاهش یافت و به 65.28 دلار در هر بشكه رسید. قیمت نفت برنت این هفته برای سومین هفته متوالی افزایش یافت و 3 درصد بالا رفت.

قیمت نفت خام آمریكا كه پنجشنبه گذشته به ركورد 58.41 دلار در هر بشكه رسیده بود، دیروز با 59 سنت كاهش، به 57.15 دلار در هر بشكه رسید. قیمت هفتگی نفت خام آمریكا برای ششمین هفته متوالی بالا رفت و 2.5 درصد صعود كرد.

دیروز بانك سوسیته جنرال فرانسه پیش بینی كرد، میانگین قیمت نفت برنت در سال 2015 با 4.33 دلار افزایش به 59.54 دلار در هر بشكه و میانگین قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریكا با 4.28 دلار افزایش به 53.62 دلار در هر بشكه برسد.

برخی تحلیلگران معتقدند، افزایش های اخیر قیمت نفت موجب افزایش تولید نفت شیل آمریكا می شود.

در این میان، تولید نفت اوپك تقریبا 2 میلیون بشكه در روز از تقاضای آن بیشتر است. برخی كشورهای اصلی تولیدكننده نفت، كاهش بیشتر مخارج دولت را مد نظر قرارداده اند تا بتوانند از عهده دوره طولانی كاهش قیمت نفت كه اكنون به نظر می رسد طولانی تر نیز خواهد بود، برآیند.

اقتصام(6)1063**1558
۰ نفر