۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۸:۴۸
کد خبر: 81586183
T T
۰ نفر
500 ميليارد ريال اعتبار به جاده سازي شهرستان هاي خوي و سلماس اختصاص يافت

اروميه - ايرنا - نماينده مردم خوي و چايپاره در مجلس شوراي اسلامي از اختصاص 500 ميليارد ريال اعتبار به حوزه جاده سازي شهرستان هاي خوي و سلماس خبر داد.

مويد حسيني صدر عصر روز يكشنبه در ديدار از روند اجرايي عمليات تعريض و بهسازي جاده هاي خوي با حضور مديركل راه و شهرسازي آذربايجان غربي اظهار كرد: براي تكميل راه هاي خوي و چايپاره امسال از سه محور اعتبار منظور شده است.

وي افزود: جاده خوي به سلماس اعتبار مستقلي دارد و در رديف اعتباري در بودجه امسال مدنظر قرار گرفته است و از محل ماده 180 و سازمان راهداري هاي كشور نيز براي تعريض اين جاده و همچنين جاده هاي خوي - قطور - رازي اعتباراتي اختصاص يافته است.

وي گفت: همچنين در گذشته براي تعريض جاده خوي - سه راهي ايواوغلي رديف اعتباري خاص در نظر گرفته نشده بود كه از سال 93 رديف اعتباري آن در بودجه مشخص شده است.

حسيني صدر با بيان اينكه هفت كيلومتر از اين جاده در سال جاري به اتمام مي رسد و تعريض هفت كيلومتر ديگر آغاز مي شود اظهار كرد: با همكاري مسوولان استاني و راه و شهرسازي استان آذربايجان غربي تعريض بقيه اين جاده نيز شروع و انجام مي شود.

وي افزود: تعريض جاده خوي - قطور - رازي از طرف مرز رازي به طول 20 كيلومتر در مرحله واگذاري به پيمانكار است و هفت كيلومتر از اين جاده از طرف خوي به صورت چهاربانده و بلوار است.

نماينده مردم خوي و چايپاره در مجلس يادآوري كرد: با تخصيص يارانه قير و همچنين اصلاح جاده هاي حادثه خيز هم براي احداث و بازسازي و تعريض جاده هاي خوي و چايپاره كمك مي شود.

وي افزود: تعريض جاده سه راهي ايواوغلي - سه راهي قره ضياالدين هم اكنون در حال انجام است و پيشرفت فيريكي آن نيز در حد مطلوب است.

شهرستان هاي خوي و سلماس در شمال استان آذربايجان غربي واقع هستند و فاصله دو شهرستان 45 كيلومتر است.

7128/6008