۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۴:۴۹
کد خبر: 81586874
T T
۰ نفر
توجه ويژه سازمان تامين اجتماعي به برنامه ريزي راهبردي در سال 94

تهران - ايرنا - رييس هيات مديره سازمان تامين اجتماعي گفت: در برنامه ريزي سال 94 تلاش كرديم كه بسط و گسترش برنامه ريزي راهبردي مورد توجه قرار گيرد.

به گزارش ايرنا از سازمان تامين اجتماعي، دكتر عباس كبريايي زاده در همايش تبيين اهداف و سياست هاي كلان سازمان تامين اجتماعي در سال 94 افزود: تامين اجتماعي بايد سازماني پاسخگو، شفاف، مشاركت جو و ارائه گر خدمات با كيفيت باشد.

وي اظهار داشت: رويكرد هيات مديره سازمان تامين اجتماعي بر عملگرايي و تحقق شعارهاي سازمان استوار است كه نياز است برنامه و نگرش راهبردي داشته باشيم.

كربلايي زاده با اشاره به تشكيل شوراي راهبردي سازمان تامين اجتماعي و تكميل شدن نگاه استراتژيك سازمان، گفت: در بودجه سال 93 زمينه هاي تدوين بودجه عملياتي سازمان تامين اجتماعي مورد توجه قرار گرفت.

رييس هيات مديره سازمان تامين اجتماعي با بيان اينكه هر برنامه راهبردي، متكي به ارزش ها، چشم انداز و اهداف سازماني است، افزود: بايد تصميم هاي سازمان منطبق با ارزش هاي حاكم بر سازمان باشد و مديران اين موضوع را به عنوان يك رويه مورد توجه قرار دهند.

وي با اشاره به ارزش هاي 10 گانه و راهبردهاي هفت گانه سازمان تاكيد كرد: در سازمان تامين اجتماعي، اولين ارزش سازماني برنامه محوري است و بايد از فعاليت هاي خارج از برنامه پرهيز شود.

كبريايي زاده گفت: سازمان تامين اجتماعي يك سازمان تخصصي است كه دانش در آن به عنوان يك ارزش و سرمايه مورد توجه قرار مي گيرد.

وي با بيان اينكه مديرعامل سازمان تامين اجتماعي مجاهدانه تلاش كرده كه با توجه به سياست هاي نظام، اهداف سازماني نيز محقق شود، تصريح كرد: مجموعه سياست هاي كلان سازمان در برنامه ها و عملكرد مديريت سازمان به خوبي متبلور است.



** انجام وظايف مطلوب تامين اجتماعي در سال 93

مشاور مديرعامل و مديركل امور استان هاي سازمان تامين اجتماعي نيز با بيان اينكه اين سازمان در سال 93 وظايف خود را به نحو شايسته اي انجام داد، گفت: جلب رضايت مردم و اعتماد جامعه تحت پوشش از مهمترين اين وظايف بوده كه نياز به استمرار دارد.

دكتر رضا اميني با بيان اينكه تامين اجتماعي سال گذشته را با وجود تمام مشكلات و چالش ها با موفقيت پشت سر گذاشت، افزود: بيش از 150 مورد بازديد ميداني در سال 93 توسط مديريت ارشد سازمان انجام شد و تلاش بر اين بود كه مشكلات به صورت ميداني حل شود و هيات مديره سازمان نيز براي رفع مشكلات اقدامات فراواني انجام داد.

وي ادامه داد: سازمان بايد از حاشيه ها فاصله بگيرد و به وظايف محوله بپردازد كه اين امر مهم در سال گذشته به خوبي انجام شد.

اميني حركت علمي سازمان تامين اجتماعي براي تدوين برنامه استراتژيك را از ديگر اقدامات سال 93 برشمرد و گفت: تمامي كاركنان در سطح كشور نيز با حركات اصلاحي و رو به رشد سازمان همگام و همراه هستند.

وي با بيان اينكه سيستم امتيازي در پرداخت هاي سازمان بايد اجرايي شود، گفت: براي پيشگيري از فرار بيمه اي بايد سيستم امتيازي در پرداخت ها را حاكم كنيم و ريسك زندگي اجتماعي مخاطبان را كاهش دهيم.

اميني به جمعيت 40 ميليون نفري تحت پوشش سازمان در كشور اشاره كرد و گفت: گستردگي مسووليت در استان ها، انسجام بيشتري را مي طلبد و جا دارد در استان ها كارگروه تامين اجتماعي شكل بگيرد.

مدير كل امور استان هاي تامين اجتماعي ضمن تبريك به حوزه حقوقي و امورمجلس گفت: باعث افتخار است كه ديوان عدالت اداري كه بيشترين شكايات را از تامين اجتماعي داشته، در حال حاضر اين سازمان را به عنوان دستگاه برتر در تعاملات معرفي كرده و پرونده هاي سازمان 20 درصد كاهش داشته است.

وي اظهار داشت: تعامل با شركاي اجتماعي و ساير مسئولين و نهادهاي تاثيرگذار، در سازمان تامين اجتماعي بايد سازنده و همسو با منافع سازمان باشد.

اميني تصريح كرد: خدمات غيرحضوري سازمان تامين اجتماعي روند رو به رشدي داشته است و با گسترش خدمات غير حضوري ميزان مراجعه مستقيم به واحدهاي اجرايي كاهش يافته و نياز به ايجاد شعب جديد و گسترش فضاي اداري به ميزان چشمگيري كاهش مي يابد.

اجتمام ** 7268 ** 1071
۰ نفر