۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۸:۳۴
کد خبر: 81590227
T T
۰ نفر

رییس دفتر رییس جمهوری پای سخن یكی از اهالی فارس نشست

۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۸:۳۴
کد خبر: 81590227
رییس دفتر رییس جمهوری پای سخن یكی از اهالی فارس نشست

شیراز- ایرنا- رییس دفتر رییس جمهوری عصر چهارشنبه در بازدید از سامانه ارتباط مردم و دولت (سامد) استان فارس پای سخن یكی از اهالی این استان نشست كه برای طرح مسایل خود با شماره تلفن 111 تماس گرفته بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد نهاوندیان هنگام بازدید از این سامانه در اقدامی پیش بینی نشده با حضور در جایگاه كاربران سامانه سامد، مشكلات یك نفر از اهالی استان را در ارتباط تلفنی مستقیم و بی واسطه شنید و دستور لازم برای رسیدگی و حل مشكلات مطرح شده را صادر كرد.

رییس دفتر رییس جمهوری كه همزمان با سفر استانی دولت به شیراز سفر كرده است، در حاشیه این بازدید گفت: خدا را شاكر هستیم كه سامانه سامد كه در مقیاس كوچك آغاز شد در هر سفر استانی گسترده تر و با كیفیت مطلوب تری فعالیت و امكان پیوند دوسویه بین مردم استان با دولت را فراهم می كند.

وی اظهار كرد: با سازوكار پیش بینی شده، مردم استان فارس از هر نقطه می توانند با تماس تلفنی مسایل و نظرات خود را با رییس جمهوری در میان بگذارند و نیاز ندارند كه به خیابان بیایند یا از دیگر نقاط به شیراز سفر كنند.

نهاوندیان گفت: در فاصله بسیار كوتاه زمانی با شهروندانی كه مشكلات و مسایل خود را از طریق سامانه سامد مطرح می كنند تماس گرفته می شود و با بسیج امكانات استان و برخی در خارج استان به مسایل رسیدگی می شود.

وی با بیان این كه اولویت های اول و دوم درخواست های مردم در تماس های تلفنی با سامانه سامد موضوع اشتغال است، افزود: این موضوع نشان از آن دارد كه باید در كلان اقتصاد كشور باید كاری می كردیم كه بیكاری به اوج نرسد.

رییس دفتر رییس جمهوری ادامه داد: با مثبت شدن نرخ رشد اقتصادی و حركت به سمت رونق اقتصادی، امید است فرصت های شغلی بیشتری ایجاد شود و مشكل اشتغال از میان برداشته شود.

نهاوندیان نیازهای درمانی را بخش دیگری از درخواست های مردمی مطرح شده با سامانه سامد عنوان كرد و گفت: به این گونه نیازها به شكل فوریتی رسیدگی می شود و در این زمینه از ظرفیت مووسسات مردم نهاد بهره گرفته می شود.

وی اظهار كرد: اطمینان می دهیم كه هیچ تماسی بدون پاسخگویی نخواهد ماند و تلاش ها در مركز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در این راستا است كه در مدت زمان اندكی درخواست بررسی شوند و از این رو، نمایندگان دستگاه ها نیز در محل سامانه حضور یافته اند تا رسیدگی به درخواست های مردمی شتاب گیرد.

مدیركل بازرسی و رسیدگی به شكایت های مردمی استانداری فارس نیز در حاشیه این بازدید به خبرنگار ایرنا گفت: از ساعت 7:30 صبح دوشنبه هفتم اردیبهشت ماه و آغاز به كار سامانه سامد در شیراز تا ساعت 17 چهارشنبه نهم اردیبهشت 67 هزار تن از مردم استان با این سامانه تماس تلفنی برقرار كرده اند.

دارا كیانی گفت: 90 درصد مباحث مطرح شده در این تماس های تلفنی را درخواست های معیشتی مانند شغل، تسهیلات و ... ، حدود چهار درصد شكایت از دستگاه ها، 2 درصد تماس ها هم در قالب سپاس و ابراز احساسات به رییس جمهوری، 2 درصد تماس ها هم به طرح مشكلات صنعتگران و كارآفرینان در روند فعالیت واحدهای تولیدی و بقیه تماس ها در سایر حوزه ها بوده است.

در سفر استانی دولت به استان فارس و برای فراهم كردن شرایط ارتباط بین مردم و دولتمردان، یك شماره تلفن سه رقمی (111) در اختیار مردم قرار گرفته تا ارتباط آنها با دولت با سهولت بیشتری برقرار شود.

به گفته مدیركل بازرسی و رسیدگی به شكایت های مردمی استانداری فارس، در گذشته این ارتباط از طریق نامه برقرار می شد كه آن روش با كرامت انسانی سازگار نبود و بنا شد در دولت تدبیر و امید كه شعارش حفظ كرامت انسانی است، این ارتباط به بهترین شكل ممكن برقرار شود.

در مركز سامد استان فارس، یكهزار و 200 نیرو در سه نوبت كاری به وسیله 400 دستگاه رایانه، درخواست ها و مطالبات مردم را در طول سفر رییس جمهوری و هیات دولت به استان فارس ثبت می كنند.

رییس جمهوری و هیات دولت در شانزدهمین سفر استانی از روز چهارشنبه به مدت 2 روز میهمان مردم استان فارس هستند.ك/3

2027 / 1876