۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۴:۰۰
کد خبر: 81591827
T T
۰ نفر
امام جمعه گناباد: كارآفرينان با ايجاد شغل جوانان را از سقوط نجات مي دهند

گناباد - ايرنا - امام جمعه گناباد گفت: كارآفرينان با ايجاد شغل علاوه بر ايجاد رونق اقتصادي جوانان را از لبه پرتگاه سقوط نجات مي دهند.

حجت الاسلام والمسلمين حسن صادقي در خطبه هاي آيين عبادي سياسي نماز جمعه اين هفته گناباد با اشاره به روز جهاني كار افزود: دولت وظيفه دارد از كارگران حمايت بيشتري كند و همه مردم نيز موظند كالاهاي توليد داخل را مصرف كنند

وي گفت: وقتي مردم كالاهاي چيني را مصرف مي كنند معنايش آن است كه جوان چيني شغل داشته باشد در حالي كه جوانان خود ما بيكار هستند و اين خلاف عقل و ارزشهاي ملي است.

خطيب جمعه گناباد در ادامه خطبه ها با تقبيح جلوگيري از ارسال دارو به مردم يمن توسط عربستان نيز اظهارداشت: حتي صهونيستها چنين جنايتي را انجام نداده اند البته اين جنايتكاران بدانند كه به سقوط بسيار نزديكند.

وي همچنين با تبريك روز معلم و گراميداشت ياد شهيد مطهري گفت: امام راحل فرمودند كتابهاي شهيد مطهري بدون استثنا آموزنده است و توصيه نمودند كتابهاي آن شهيد بزرگوار نبايد با دسيسه هاي غيراسلامي به فراموشي سپرده شود

حجت الاسلام صادقي همچنين با بيان اينكه امسال مردم مومن گناباد شش ميليارد ريال زكات واجب و مستحب به حساب كميته امداد واريز كرده اند افزود: واريز اين مبلغ با وجود خشكسالي قابل تحسين و اميد است امسال كه خدواند بارانهاي خوبي عنايت كرد پرداخت زكات دو برابر شود تا در جهت معالجه بيماران، رسيدگي به ايتام، تهيه جهيزيه براي دختران خانواده هاي مستمند و كارهاي عام المنفعه مصرف گردد.

وي در ادامه با اشاره به برگزاري چند جشنواره كه توسط شوراي شهر گناباد برگزار شده نيز گفت: نامه اي اعتراض آميز از خانوده ي شهدا واصل شده كه انتقادهايي نسبت به برگزاري اين جشنواره ها داشتند.

حجت الاسلام صادقي افزود: در اين نامه ياد آوري شده بود كه برگزاري جشنواره خوب است به شرط آنكه ارزشهاي ديني رعايت شود، آنها معترض بودند كه برخي از جشنواره ها همراه با ساز و دهل و رقص برگزار مي شود كه ما انتظار داريم در سال همدلي و همزباني حريمها بيشتر رعايت شوند.

وي گفت: اگر شورا و شهرداري بودجه اي دارد خوب است براي مرمت آسفالت كوچه ها و خيابانها صرف شود تا هم مردم خوشحال شوند و هم براي مسوولان دعا كنند.

امام جمعه گناباد افزود: اميد است اعضاي شوراها و شهرداران كه افراد متديني هستند به اين درخواست مردم بيشتر عمل كنند.

1858